در معرفی استاندار جدید آذربایجان غربی عوامل رفاقتی کنار گذاشته شود

سرویس آذربایجان غربی- نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: در معرفی و انتخاب گزینه های استاندار جدید آذربایجان غربی، متاسفانه عوامل رفاقتی در نظر گرفته می‌شود در صورتی که باید فرد شاخص و دینداری در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش کردپرس، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی افزود: سبک و سیره زندگی پیامبر اکرم (ص) بهترین الگو و سرمشق برای مسلمین است وباید در ترویج فرهنگ و سبک زندگی ائمه اطهار (ع) اقدامات موثرتری انجام شود.

او افزود: در همه مسائل زندگی و مسوولیتی باید پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت و عصمت و طهارت (ع) را الگوی خود قرار دهیم؛ اگر این کار را انجام دهیم حتما موفق می شویم و گرنه با مشکلات عدیده ای مواجه خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد: دولت و مدیرانی که بر سر کار آمدند باید به وعده های خود عمل کنند و صداقت و درستی را اولویت کاری خود قرار دهند.

امام جمعه ارومیه گفت: دولت مردمی با روی کار آمدن به دنبال مبارزه با فساد اقتصادی بوده و تاکنون در این رابطه خوب عمل کرده است. اگر دولت جدید به احکام دینی عمل کند، در کارهایش موفق تر خواهد شد.

او اضافه کرد: اگر در دانشگاه ها و حوزه های علمیه، دین و اخلاق و منش پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) را ارائه می کردیم، اینطور با مشکلات بزرگ مواجه نمی شدیم. ما در جامعه الگوهای خود را کنار گذاشته ایم و الگوهای غیر را برای خود انتخاب کرده ایم که با این کار، حتما با مشکل برخورد خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: مدیرانی که دینی باشند، باید نامه امام علی (ع) به مالک اشتر در نهج البلاغه را به خوبی مطالعه و به آن عمل کنند. باید شایسته سالاری در آموزه های دینی وسیره اهل بیت علهم السلام مهمترین ملاک برای انتخاب مدیران اجرایی باشد .

او با اشاره به اینکه جلب رضایت ارباب رجوع باید با جدیت در ادارات پیگیری و به آن عمل شود، گفت: باید جلب رضایت مردم و اعتماد اجتماعی در جامعه افزایش یابد.

قریشی ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه مناسبت های دهه آخر ماه صفر قرار گرفته ایم نیاز است تا گرامیداشت این دهه و مراسم عزاداری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با روند باشکوهی برگزار شود.

کد خبر 18480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha