عملیات اجرایی پیست تارتان بیجار آغاز شد

سرویس کردستان - رییس ورزش و جوانان شهرستان بیجار گفت: عملیات اجرایی و تحویل زمین احداث پیست تارتان این شهرستان با اعتبار بیش از 25 میلیارد ریال آغاز شد.

گزارش کرد پرس, افشین فرخیان گفت: این پیست به طول 4 هزار متر مربع و با 3 لایه آسفالت و نصب تاسیسات آب راه و همچنین روکش مخصوص پیست های تارتان تکمیل و به بهره برداری رسیده و با توجه به اینکه حدود 4 دهه پیش از این پیست چمن احداث شده است, ایجاد این پیست یکی از ضرورات مهم ورزشی محسوب می شد.

وی اظهار کرد: در این پیست 3 رشته ورزشی اسکیت، دو و میدانی و دوچرخه سواری به صورت حرفه ایی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و در این سال ها به علت نبود پیست مناسب برای رشته دومیدانی، بسیاری از ورزشکاران علاقه مند به این ورزش ناچار بودند به شهرهای همجوار عزیمت کنند.

رییس ورزش و جوانان شهرستان بیجار با اشاره به اینکه در ورزش اسکیت و دوچرخه سواری ورزشکاران مقام آور بیجاری کم نیستند, افزود: با احداث و تکمیل پروژه پیست تارتان، به صورت جدی 3 ورزش مهم و مدال آور در مسابقات ملی و جهانی در شهرستان رونق خواهد یافت و با توجه به اینکه تاکنون ورزشکاران این دیار از چنین امکاناتی بی بهره بودند اما توانستند در مسابقات ملی و جهانی به کسب مدال دست یابند.

فرخیان ادامه داد: با توجه به اینکه تاکنون فضایی و زیر ساخت مناسبی برای ورزش دو و میدانی در شهرستان وجود نداشته است، ابتدای کار یک هیات از بانوان ورزشکار که در گذشته تشکیل شده است می توانند در چنین مکانی به راحتی تمرین و ورزش تخصصی خود را ادامه دهند.

وی یادآور شد: با توجه به ارتفاع از سطح دریا شهرستان بیجار، ایجاد چنین پیستی برای تمرین و آمادگی جسمانی بسیار مفید بوده و با تمهیدات و آینده نگری در خصوص برگزاری مسابقات کشوری و بین المللی اهمیت احداث و بهره برداری پیست تارتان بیش از پیش است.

رییس ورزش و جوانان بیجار بیان کرد: در مراحل اجرایی هتل ورزش بیجار نیز مقرر شد از محل شورای برنامه ریزی شهرستان و ارزش افزوده استان اعتبار ادامه اجرای پروژه تامین و در عملیات اجرایی تسریع شود.

فرخیان اظهار کرد: زمین محل احداث پیست اسب دوانی شهرستان بیجار طی بازدید اخیر رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان مقرر شد در سقف ۱۵ میلیارد ریال در کوتاه مدت مقدمات اجرای کار فراهم شود.

کد خبر 18509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha