عدم حمایت ادارات مالیات و تامین اجتماعی  از فعالان گردشگری آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: برای کمک به فعالان گردشگری با شرکت‌های خدمات‌رسان، اداره‌کل امور مالیاتی و اداره‌کل تامین اجتماعی استان جلساتی برگزار شد اما متاسفانه این دستگاه‌ها حمایت آنچنانی از فعالان گردشگری انجام ندادند.

به ‌گزارش کردپرس، جلیل جباری، در مراسم تجلیل از فعالان گردشگری استان گفت: پیش از شیوع کرونا روند جذب گردشگر در استان صعودی بوده و ضریب اشغال واحدهای اقامتی استان 70 تا 80 درصد بود

او ادامه داد: ضریب اشغال واحدهای اقامتی استان در حال حاضر 20 درصد بوده که نسبت دوران پیش از شیوع کرونا کاهش چشمگیری داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: شیوع کرونا باعث وجود آمدن خسارت زیادی به صنعت گردشگری شد و برای حمایت از این صنعت در چندین مرحله بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شد.

جباری تصریح کرد: برای کمک به فعالان گردشگری با شرکت‌های خدمات‌رسان مانند آب، برق، گاز، اداره‌کل امور مالیاتی و اداره‌کل تامین اجتماعی استان جلساتی برگزار شد که متاسفانه این دستگاه‌ها حمایت آنچنانی از فعالان گردشگری انجام ندادند.

او اضافه کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی آمادگی دارد در کنار فعالان گردشگری برای امهال مالیات بر ارزش افزوده و بیمه‌ای آنها از دستگاه‌های مربوطه مطالبه‌گری کند.

کد خبر 18558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha