3 روستاي شهرستان سقز به اينترنت پرسرعت تلفن همراه تجهيز شدند

سرویس کردستان - مدير مخابرات منطقه كردستان از تجهيز و راه اندازي تكنولوژي نسل سوم تلفن همراه در روستاهاي ترجان، شيلان آباد و طاهر بغده از توابع شهرستان سقز خبر داد و گفت: اين اقدام توسعه و ارتقا سطح كيفي خدمات و سرويس هاي تلفن همراه را به دنبال دارد.

به گزارش کرد پرس, آزاد حكمت با اشاره به اين مطلب كه سايت هاي تلفن همراه در اين روستاها قبلا داراي تكنولوژي 2G بوده است, گفت: با تلاش و عزم جدي همكاران و به منظور ارائه اينترنت پرسرعت موبايل به ساكنين اين روستاها بويژه دانش آموزان تكنولوژي اين سايت هابه 3G ارتقا يافتند.

وي با اعلام اين مهم كه با راه اندازي تكنولوژي 3G شرايط ارسال همزمان پيام از طريق صدا و تصوير براي مشتريان فراهم شده است, افزود: دسترسي سريع و آسان به اطلاعات و داده هاي موجود در فضاي مجازي از ديگر مزاياي اجراي پروژه ها در روستاهاي مذكور است.

مدير مخابرات منطقه كردستان در ادامه با اشاره به اينكه در حال حاضر بسترهاي ارائه خدمات و سرويس هاي تلفن همراه در اين روستاها با بالاتربن كيفيت مهيا شده است, اظهار کرد: شرايط استقاده از اينترنت پرسرعت تلفن همراه براي كاربران در شبكه آموزشي و مجازي شاد به صورت رايگان فراهم است.

حکمت اختصاص هزينه و تجهيزات لازم براي اجراي پروژه فوق در روستاهاي ترجان، شيلان آباد و طاهر بغده را اعلام كرد و ادامه داد: مبلغ سه ميليارد و٣٠٠ ميليون تومان در اين روستاها سرمايه گذاري شده است.

وی با يادآوري اين مساله كه مخابرات منطقه كردستان در راستاي ارتقاي تكنولوژي سايت هاي تلفن همراه در سطح استان برنامه هاي كارشناسي شده و داراي اولويت را تدوين کرده است, یادآور شد: نصب و راه اندازي تجهيزات تكنولوژي 3G در سايت هاي موجود در روستاهاي كردستان از جمله اقدامات داراي اولويت در منطقه است.

وي با تشريح اين امر كه با تحقق و اجراي پروژه هاي مدنظر،شاهد كاهش شكاف ديجيتالي درسطح استان هستيم, بیان كرد: اين مجموعه در راستاي بهره گيري حداكثري از ظرفيت ها وامكانات موجود از هيچ تلاشي دريغ نمي ورزد.

کد خبر 18564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha