قیس خزعلی: به انتخاب یک اقتصاددان برای نخست وزیری عراق نیاز داریم

سرویس عراق و اقلیم کردستان – قیس خزعلی رئیس جنبش عصائب اهل حق امروز یکشنبه پس از انداختن رأی خود به صندوق در انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق گفت: عراق به انتخاب یک شخصیت دارای دیدگاه های اقتصادی برای نخست وزیری نیاز دارد نه دیدگاههای سیاسی یا امنیتی.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، خزعلی در گفتگو با شماری از رسانه ها گفت: امیدوارم بعد از رنج ها و آلام گذشته، شاهد آغاز جدیدی باشیم. زیرا عراق نیازمند آینده بهتری است.

رئیس جنبش عصائب اهل حق همچنین اظهار امیدواری کرد شهروندان عراق به طور گسترده در انتخابات مشارکت کنند. زیرا به باور وی مردم عراق، استحقاق آینده بهتری را دارند و انتخابات تنها راه برای تغییر اوضاع است. همچنین لازم است آنها به دعوت مرجعیت دینی از شهروندان برای مشارکت در انتخابات پاسخ گویند.

خزعلی همچنین گفت: امیدواریم درصد مشارکت در انتخابات سراسری از رأی گیری ویژه کمتر نباشد. همچنین نقش نهادهای بین المللی ناظر بر انتخابات، مهم و اطمینان بخش است و منتظر اعلام نتایج خواهیم ماند.

رئیس جنبش عصائب اهل حق تأکید کرد: انتخابات کنونی، پس از استعفای یک کابینه و تظاهرات، در شرایط استثنایی برگزاری می شود و نیازمند تشکیل دولتی هستیم که دیدگاههای متفاوت را دریافت کند و قابل گفتگو باشد. همچنین ترجیح می دهیم نخست وزیر آتی عراق یک شخصیت اقتصادی باشد. زیرا به شخصیت های سیاسی نیازی نداریم. دلیل این امر، آرام شدن اوضاع در منطقه پس از نزدیک شدن ایران و عربستان به یکدیگر است. همچنین عراق بیش از آنکه با مشکلات امنیتی مواجه باشد از مشکلات اقتصادی رنج می برد.

کد خبر 18798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha