بودجه 2021 عراق فرصتی برای حل معضل پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده جنبش تغییر در پارلمان کردستان اعلام کرد که بودجه 2021 عراق فرصتی برای حل معضل پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان است و اگر سیاست اشتباه اقتصادی و فساد رفع شود، اقلیم سال دشواری را در پیش رو ندارد.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، علی محمد صالح در واکنش به اظهارات اخیر قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان که اعلام کرده بود، اقلیم سال دشواری را از نظر اقتصادی پیش رو دارد، اعلام کرد که اگر سیاست های اشتباه و فساد اجازه دهد، سال پیش رو برای اقلیم دشوار نیست.

نماینده جنبش تغییر در پارلمان کردستان خاطر نشان ساخت که اگر نفت اقلیم به دولت عراق تحویل داده نشده و قاچاق شرکت های وابسته به دو حزب حاکم (اتحادیه میهنی و حزب دمکرات) ادامه داشته و وضعیت فعالیت های نفتی به منوال کنونی باشد، بدون شک سال پیش رو برای حقوق بگیران بسیار دشوار و برای متنفعین از قاچاق و نفت نیز بسیار پر منفعت خواهد بود.

همچنین تاکید کرده که اداره و تصمیم دولت اقلیم است که تعیین می کند سال پیش رو برای کردها دشوار و یا آسان باشد؛ زیرا هنوز توافقی میان اربیل و بغداد امضا نشده و فقط تفاهماتی میان دولت اقلیم و دولت عراق صورت گرفته و این تفاهم باید در مجلس نهایی شود.

وی افزود که مجلس عراق دریافت درآمدهای نفتی اقلیم را نمی پذیرد و باید اقلیم روزانه 250 هزار بشکه نفت را به بغداد تحویل دهد و در صورت اجرای این شرط توسط اقلیم، تصویب بودجه آسان تر می شود.

علی محمد صالح بودجه 2021 عراق را فرصتی بزرگ برای حل معضل عدم پرداخت حقوق کارمندان و حقوق بگیران اقلیم دانسته و گفت که حقوق بگیران اقلیم پس از سال ها می توانند حقوق خود را به صورت کامل و سر موقع دریافت کنند.

نماینده جنبش تغییر با اشاره به اینکه میزان قاچاق در گذرگاه های مرزی اقلیم در ماه به 170 میلیارد دینار می رسد؛ بازنگری درآمدها و هزینه های اقلیم و بررسی 60 درصد درآمدهای نفت که به خزانه دولت واریز نمی شود و پایان دادن به قاچاق و فساد حکام اقلیم در گذرگاه های مرزی اقلیم را اقداماتی فوری عنوان کرد که دولت اقلیم باید انجام دهد.

کد خبر 1897

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha