حمایت مرکل از اردوغان: نمی توانید ترکیه را نادیده بگیرید

سرویس ترکیه - آنگلا مرکل درباره نقش ترکیه در پیشگیری از سیل مهاجران به سوی اروپا گفت که نمی توان ترکیه را نادیده گرفت.

به گزارش کردپرس، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان امروز درباره نقش ترکیه در پیشگیری از مهاجرت غیر قانونی به اروپا گفت که نمی توان ترکیه را نادیده گرفت.

بر اساس گزارش روزنامه جمهوریت، آنگلا مرکل امروز در سفر به قدس، در پاسخ به پرسشی درباره ترکیه گفت: «شما نمی توانید ترکیه را نادیده بگیرید. ترکیه به عنوان یکی از اعضای ناتو، در مقابله با مهاجرت غیر قانونی به اروپا نقشی محوری برای اتحادیه اروپا بازی کرده است. ترکیه آرمان های بزرگی دارد اما در روابط خود دچار دلشکستگی شده است. حتی اگر در موضوعات اساسی هم با هم اختلاف نظر داشته باشید باید باز هم به دنبال پیدا کردن توافق های عملگرایانه باشید. باید به مذاکره با یکدیگر ادامه دهیم.»

مرکل با بیان این که سیاست خارجی ترکیبی از ارزش ها و منافع است، گفت: «مهم است که در اینجا به تعادل مناسب دست پیدا کنیم.»

آنگلا مرکل در سال های اخیر به عنوان بزرگترین حامی ترکیه در اتحادیه اروپا نقش مهمی در ادامه مذاکرات ترکیه با اتحادیه اروپا برای عضویت در این اتحادیه و حل مسائل بین ترکیه و اروپا داشته است.

گفتی است، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز به طور غیرمستقیم کشورهای اروپایی را با موج جدیدی از پناهجویان تهدید کرد و گفت: «این که کشورهای اروپایی تحت فشار مهاجرت قرار گیرند گریزناپذیر است.»

کد خبر 19022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha