خیر ماکویی ۲ هزار جلد کتاب نفیس را به کتابخانه های شهر اهدا کرد

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره کتابخانه‌های عمومی ماکو گفت: خانواده مرحوم حجت الاسلام محمدزاده، ۲ هزار و ۲۰۰ جلد کتاب نفیس و کم‌یاب به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اهدا کردند.

به گزارش کردپرس، صابر عبدالله‌پور در این خصوص به ایرنا گفت: این کتاب‌های نفیس و کم‌یاب به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون ریال به کتابخانه عمومی ولیعصر (عج) ماکو با موضوعات دینی و تاریخی اهدا شده است.

او اضافه کرد: این کتاب ها جزء منابع اصلی فرهنگ دینی ما بوده و به عنوان مرجع می توان از آنها در حوزه‌های علمیه استفاده کرد.

رییس نهاد کتابخانه‌های عمومی ماکو بیان کرد: همچنین امسال تعداد کتاب های خریداری شده توسط احکام قضایی صادره به نفع کتابخانه‌های عمومی ماکو، هزار و ۱۰۰ جلد در حوزه کودک بوده است.

عبدالله پور با اشاره به اینکه در این اقدام، محکومان ملزم به پرداخت هزینه خرید و اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی می‌شوند، تصریح کرد: با هدف غنی سازی منابع کتابخانه به ویژه منابع بخش کودک، ۳۰۷ عنوان کتاب کودک خریداری شد.

او ادامه داد: همچنین در راستای طرح "وقف کتاب، خیر ماندگار" ۷۰ جلد کتاب نیز با موضوعات تاریخی به کتابخانه آیت الله کاشانی توسط حاج حمدالله نجفی و ۲۰۰ جلد کتاب در موضوعات مختلف از سوی شهروندان اهدا شده است.

به گفته رییس کتابخانه های عمومی ماکو؛ امسال با اهدای کتاب‌های جدید از سوی خیّران، میزان کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی ماکو ۱۰ درصد افزایش یافته است.

عبدالله پور گفت: در حال حاضر در سه کتابخانه عمومی شهرستان ماکو پنج هزار نفر عضو این کتابخانه‌ها بوده که با افزایش جمعیت شهرستان، برای ایجاد کتابخانه عمومی جدید به کمک و مساعدت مسئولان شهرستانی و استانی نیاز است.

کد خبر 19035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha