600 میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت راه روستایی سقز اختصاص یافت

سرویس کردستان - رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سقز گفت: ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت ۱۲ روستای این شهرستان در نظر گرفته شده است.

به گزارش کرد پرس، محمود روحانی زاده با بیان اینکه ۱۲ پروژه در حوزه ساخت و آسفالت راه روستایی برای شهرستان سقز تعریف شده است، گفت: از محل اعتبارات مناطق کمترتوسعه یافته برای آسفالت راه روستایی، حدود ۶۰۰ میلیارد ریال به شهرستان سقز اختصاص یافته که موافقتنامه چند مسیر مبادله شده است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۷۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان سقز داریم، اظهار کرد: ۳۶ درصد از راه های روستایی این شهرستان آسفالت شده است، بنابراین اعتبارات مناسبی برای آسفالت راه های روستایی این منطقه لازم است که باید همه مسوولان شهرستانی، استانی و نماینده مجلس برای این امر اقدام کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سقز افزود: امسال ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی سقز، بهسازی شده است و امیدواریم در ادامه هم راه های روستایی که نیاز به بهسازی دارند در دستور کار قرار دهیم. میانگین آسفالت راه های روستایی کشور ۵۵ درصد تا ۶۰ درصد است که بر اساس آمارها آسفالت راه های روستایی شهرستان سقز با ۳۶ درصد کمترین سهم را در استان کردستان دارد.

روحانی زاده ادامه داد: برای آسفالت یک کیلومتر راه روستایی ۳۰ میلیارد ریال و برای بهسازی و روکش یک کیلومتر راه روستایی ۱۳ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی به مسیر شهر صاحب - گلتپه اشاره کرد و یادآور شد: مسیر صاحب گلتپه جاده فرعی محسوب می شود و درخواست آسفالت این مسیر را به اداره کل راهداری کردستان دادیم که امید است این مسیر هم در آینده اعتبارات خوبی جذب کند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سقز پروژه فعال راه روستایی در دست اجرا را مسیر واریانت روستاهای اطراف سد چراغ ویس برشمرد و بیان کرد: این مسیر هشت روستا را شامل می شود که هم اکنون در دست اجرا است.

کد خبر 19102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha