بودجه اقلیم کردستان در صورت پایبندی به قوانین، ماهانه 500 میلیارد دینار افزایش خواهد یافت

سرویس عراق و اقلیم کردستان –رئیس کمیته پارلمانی گفتگو با هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان، گفت: در صورت پایبندی اربیل به قوانین، درآمدهایی بیش از درآمدهای کنونی به دست خواهد آورد.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، "محمد شیاع سودانی" در این باره گفت: من به همراه سه نماینده دیگر، ابتکاری را در داخل مجلس عراق مطرح و مذاکره با فراکسیون های کرد مجلس درباره قانون استقراض آغاز کردیم. مذاکرات پس از تصویب قانون مذکور در مجلس آغاز شد و فراکسیون های کرد از این ابتکار استقبال کردند.

سودانی افزود: در جریان مذاکرات هیأت های مذاکره کننده از اقلیم کردستان قرار گرفتیم و دریافتیم که آنها پس از ارسال هیأت اخیر به بغداد، نرمش هایی نشان داده و پایبندی به اجرای قانون استقراض را اعلام کرده اند.

این نماینده مجلس عراق تأکید کرد: با هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان به ریاست قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم دیدار و درباره تعهدات اربیل درباره نفت، مطالبات مالی، انتخابات بیومتریک و سایر مسائل معلق مانده گفتگو کردیم و به آنها گفتم که دولت بغداد ادعا می کند شما به همه وعده هایتان عمل نمی کنید و آمادگی اجرای آن را ندارید. به همین دلیل هیچ راهی جز وساطت بین شما وجود ندارد. به طوری که در نشست ها با هدف اطلاع از موارد اشکال در این زمینه، شما و نمایندگان دولت مرکزی حضور داشته باشند.

سودانی خاطرنشان کرد: در صورتی که اقلیم کردستان به قوانین پایبند باشد و درآمدهای نفتی و غیر نفتی را به دولت مرکزی تحویل دهد درآمدی بیش از درآمد کنونی دریافت خواهد کرد. به طوری که سهم اقلیم کردستان 12 درصد یعنی معادل 800 میلیارد دینار است. این در حالی است که اربیل در حال حاضر، فقط 320 میلیارد دینار دریافت می کند.

کد خبر 1913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha