ساخت بنای یادبود در بغداد برای یادآوری جنایات داعش علیه ایزدی ها

سرویس عراق و اقلیم کردستان – محمد طاهر التمیمی مدیرکل سازمان های غیر دولتی دبیرخانه هیأت دولت عراق، جنایات داعش علیه ایزدی ها در سال 2014 در شنگال را از جمله زشت ترین جنایات علیه بشریت دانست و بر ضرورت عدم فراموشی آن تأکید کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المورد نیوز، براساس بیانیه این دبیرخانه، اظهارات التمیمی در جریان مشارکت وی در نشست کمیته بررسی و اجرای دستور شماره 37 نخست وزیری در سال 2020 درباره ایجاد موزه و یک بنای یادبود در بغداد برای به تصویر کشیدن جنایات داعش علیه ایزدی ها و معرفی تاریخ و فرهنگ آنها در ساختمان فرمانداری بغداد ایراد شد که در آن "علاء معن" فرماندار و همچنین نمایندگان نهادهای ذیربط و یک فعال ایزدی حقوق بشر، نیز حضور داشتند.

التمیمی افزود: کمیته مذکور برای اجرای مأموریت محوله در زمینه بررسی طرح ارائه شده از سوی "دیرسم خیری نعمو" معمار زن ایزدی مقیم آلمان تلاش خواهد کرد. این طرح از سنت ها و نمادهای ایزدی و همچنین برخی از داستان های تلخ و کشتار دسته جمعی پیروان این دین در شنگال پس از اشغال آن توسط داعش الهام گرفته است. همچنین طرح مذکور، فرهنگ و تاریخ اصیل ایزدی ها را به تصویر می کشد.

کد خبر 1930

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha