ملاک عمل بازگشایی مدارس مصوبات ستاد ملی کرونا است

سرویس کردستان - مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه ملاک عمل برای بازگشایی مدارس، الگوی ابلاغی و مصوبات ستاد ملی کرونا است، گفت: هیچ تغییری در الگوی ابلاغی انجام نشده است و مدارس باید با تکمیل فرم ها و اخذ مجوز از شهرستان و منطقه، برای بازگشایی آمادگی کامل داشته باشند.

به گزارش کرد پرس، رشید قربانی در نشست سالانه کارشناسان تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با اشاره به دستاوردهای آموزش و پرورش کردستان و نتایج حضور دانش‌آموزان استان در المپیادها، مسابقات و رقابت‌های مختلف، گفت: علیرغم محدودیت‌های موجود و چالش‌های پیش رو، عملکرد استان و موفقیت دانش آموزان قابل توجه بوده، که امیدواریم با تلاش‌های شبانه روزی، همراهی و همدلی فرهنگیان، موقعیت استان حفظ و همچنان در کسب موفقیت پیشتاز باشیم.

وی به رویکردهای وزارت آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس از آبان ماه نیز اشاره کرد و با تاکید بر اینکه هیچ تغییری در الگوی ابلاغی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس ایجاد نشده است، اظهار کرد: در شرایط فعلی به جز ستاد ملی کرونا، هیچ مقامی اجازه تصمیم‌گیری در خصوص بازگشایی مدارس را ندارد و ملاک عمل ما، تصمیم ستاد ملی کرونا و الگوی ابلاغی است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه بر اساس الگوی بازگشایی، بستر آموزش در فضای مجازی در عموم حالت‌ها حفظ شده است، افزود: رویکردها نشان می‌دهد که مدارس پرجمعیت در آینده نزدیک به صورت کامل باز نمی‌شود و در این فرایند دانش آموز به صورت گروهی و ترکیبی از آموزش حضوری استفاده می کنند.

قربانی یکی از اقدامات اولویت‌دار را هماهنگی و برنامه ریزی به منظور تامین تجهیزات ارتباطی (گوشی و تبلت) برای دانش آموزان نیازمند عنوان کرد و با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در دو سال گذشته با کمک موسسات دولتی، خصوصی و هم چنین مشارکت خیرین که از این طریق حدود 6 هزار دستگاه گوشی و تبلت تهیه و توزیع شده است، ادامه داد: در همین راستا از طریق دولت مبلغ قابل توجهی برای تامین تجهیزات ارتباطی به نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اختصاص یافته است که باید بر اساس فرم‌های ابلاغی اقدام شود.

وی یادآور شد: در این فرآیند شناسایی دانش آموزان مستحق و نیازمند خیلی مهم است و در صورت خرید و ارسال تجهیزات، وسایل در بین دانش آموزان با اخذ رسید و به صورت ضابطه مند توزیع و ضمن مدیریت موضوع ، جهت استفاده نیز اطمینان خاطر حاصل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان همچنین بر ساماندهی فضاهای آموزشی و مدیریت موضوع تاکید کرد و بیان کرد: مدیران و روسا باید از طریق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، نسبت به پیگیری این موضوع اقدام و برای بازگشایی مدارس در آبان ماه آمادگی کامل وجود داشته باشد.

قربانی سلامت دانش آموزان را اولویت اول آموزش و پرورش عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی در این خصوص، به مدیران و روسا و کلیه دست اندرکاران امر، گفت: ضمن بررسی وضعیت فیزیکی ساختمان‌ها و مدارس، نسبت به تشکیل کارگروه سلامت و ایمنی در شهرستان و مناطق اقدام و موضوعات مربوط به ایمنی فضاها و سلامت دانش آموزان توسط کارگروه مذکور پیگیری و از بروز حوادث و خطرات پیشگیری شود.

وی به موضوع بازگشایی حضوری مدارس پرداخت و با اشاره به الزامات بازگشایی، اظهار کرد: یکی از الزامات، واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان است که خوشبختانه بیش از 85 درصد فرهنگیان استان از طریق مراکز تجمیعی در دو مرحله واکسن تزریق نموده و حدود 10 درصد نیز از طریق مراکز عمومی اقدام به واکسیناسیون کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان همچنین به وضعیت واکسیناسیون دانش آموزان استان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه میزان تزریق واکسن دانش آموزان در کردستان تاکنون 55 درصد بوده و نسبت به میانگین کشور که 70 درصد می باشد، پایین تر است، بر تشکیل کارگروه سلامت و پیگیری موضوع تاکید کرد و افزود: باید با فراهم کردن بستر لازم و اقدامات توجیهی و اقناعی، دانش آموزان و خانواده‌های آنان را ترغیب و تشویق کردکه در این برنامه ملی شرکت کنند و در صورت بازگشایی مدارس، آمادگی لازم را داشته باشند.

کد خبر 19580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha