معترضان به نتایج انتخابات عراق: خواستار شمارش دستی آرا و دخالت برهم صالح هستیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان – جریانات سیاسی معترض به نتایج انتخابات عراق موسوم به نیروهای "چارچوب هماهنگی" در نشست شب گذشته در منزل رئیس ائتلاف دولت قانون در بغداد با تأکید مجدد بر ضرورت شمارش دستی کلیه آرای انتخابات پارلمانی زودهنگام اخیر این کشور، از برهم صالح رئیس جمهور عراق خواستند در زمینه نتایج انتخابات مذکور دخالت نماید.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، نیروهای مذکور، با انتشار بیانیه ای اعلام کردند: شرکت کنندگان در این نشست، مسائلی را که منجر به ایجاد اشکالات بزرگ در نتایج اعلام شده و همچنین تنش های سیاسی و اجتماعی گسترده شده اند مورد بررسی قرار دادند.

این بیانیه می افزاید: حاضران ضمن تأکید بر مردود دانستن نتایج و "روش گزینشی" کمیسیون انتخابات در زمینه تعامل با شکایت های انتخاباتی، خواستار بررسی کلیه اعتراضات و شکایت های ارائه شده به آن و بازشماری کامل آرا در همه حوزه های رأی گیری با شفافیت کامل و تصحیح اشتباهات در زمینه شمارش آرا و اعلام نتایج آن شدند.

نیروهای معترض به نتایج انتخابات عراق، همچنین از رئیس جمهور عراق به عنوان نگهبان قانون اساسی این کشور خواستند با اقدام در این زمینه، از خطرناک تر شدن اوضاع جلوگیری نماید.

در بیانیه نیروهای معترض به نتایج انتخابات عراق همچنین ضمن تقدیر از نیروهای نظامی و امنیتی برای حفظ امنیت معترضان و تظاهرکنندگان، بر حمایت از خواسته های مشروع و ادامه کلیه فعالیت ها و اقدامات قانونی برای تحقق عدالت و بازپس گیری حقوقشان تأکید شده است.

یادآور می شود به دنبال ناکامی جریانات سیاسی بزرگ عراق در حفظ جایگاهشان در انتخابات پارلمانی زودهنگام اخیر، اتهاماتی درباره تقلب در انتخابات مطرح شده است و بسیاری از این جریانات، از پذیرش نتایج انتخابات خودداری کرده اند. هواداران این جریانات با برگزاری تظاهرات به نتایج مذکور اعتراض می کنند. این در حالی است که رایزنی احزاب و جریانات برنده برای تشکیل بزرگترین فراکسیون در مجلس برای معرفی نخست وزیر و کابینه در جریان است.

کد خبر 19809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha