ماکو؛ ترانزیت مطمئن در تجارت بین الملل/ سوداگران اقتصادی منطقه شناسایی شوند

سرویس آذربایجان غربی- رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: ماکو یکی از مهمترین حوزه های قضایی و از شهرهای استراتژیک کشور و معبری برای ارتباط با اروپا و آسیا و ترانزیت مطمئن تاثیر گذار در تجارت بین الملل است، لذا به لحاظ ویژه بودن این منطقه و مسائل مرزی آن می طلبد که همکاران با دقت مضاعف ورود کنند.

به گزارش کردپرس، ناصر عتباتی در حاشیه بازدید از دادگستری ماکو در نشست با نهادهای نظارتی و امنیتی شرکت و در خصوص برخی مسائل شهرستان ماکو و گمرک بازرگان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

عتباتی در این جلسه گفت: برخی سوداگران اقتصادی و قاچاقچیان از انواع راه ها و روش های متنوع برای تخلف و جرم استفاده می کنند و هم اقتصاد منطقه و هم تولید داخلی و اشتغال را دچار اختلال می کنند.

او افزود: فعالیت این افراد تهدیدی برای استان و منطقه محسوب می شود و باید با کارهای اطلاعاتی و امنیتی شناسایی و برخورد قاطع با آنها به عمل آید.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: دستگاه قضایی با تمام توان در حمایت از نهادهای نظارتی امنیتی و انتظامی است و در مبارزه با فساد و قاچاق خود را پرچم دار مبارزه می داند و از هیچ اقدام موثری در این زمینه فروگذار نخواهد کرد.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به جرایم خاص ارتکابی در حوزه ماکو و بازرگان گفت: هم افزایی، همکاری و تفاهم تنگاتنگ دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و دستگاه قضایی در برخورد قاطع و اقدامات تأثیرگذار بسیار مهم و حائز اهمیت است.

عتباتی سپس در جمع قضات و کارکنان این حوزه حاضر و ضمن استماع گزارش رئیس دادگستری ماکو با کارکنان به گفتگو پرداخت و بیان کرد: ماکو یکی از مهمترین حوزه های قضایی و از شهرهای استراتژیک کشور و معبری برای ارتباط با اروپا و آسیا و ترانزیت مطمئن تاثیر گذار در تجارت بین الملل هست، و از هر بعد بنگریم اهمیت این حوزه دو چندان هست.

عتباتی افزود: به لحاظ ویژه بودن این منطقه و مسائل مرزی آن و اهمیت جرایم ارتکابی در این حوزه، می طلبد که همکاران با دقت و سرعت و تلاش مضاعف و کار ویژه ورود کنند.

او ادامه داد: مدیران قضایی در این حوزه باید سایر مدیران منطقه را هم پای کار بیاورند و موضوعات و مسائل منطقه را رصد و برای رفع آنها اقدام نمایند.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: همکاران ما باید با هوشمندی و درایت تحت تاثیر حواشی قرار نگیرند چرا که برخی افراد می خواهند دستگاه قضایی را درگیر حواشی نمایند و از رسالت واقعی خود باز دارند، کارکنان دستگاه قضایی باید با حواس جمع و درایت و همت جهادی کار خود را که بر قراری نظم و عدالت و حفظ حقوق بیت المال و حقوق عامه هست را انجام دهند و تحت تأثیر هیچگونه حواشی قرار نگیرند.

رئیس شورای قضایی استان اضافه کرد: سختی کار، اجرای عدالت را لذت بخش می کند و مشکلات و کمبودها نباید در عزم و اراده ما در یاری مظلومان و ستاندن حق مظلوم از ظالم باز دارد.

عتباتی با اشاره به رسالت مهم دستگاه قضایی در حفظ حقوق عامه و بیت المال گفت: با وجود یکی از گمرکات بزرگ و تاثیر گذار کشور در این منطقه، از قضات و کارکنان حوزه‌ قضایی ماکو درخواست می شود تا توجه ویژه‌ای به گمرکات داشته باشند و اجازه کوچکترین تضییع حقوق عامه را در آن مجموعه ندهند و با ارائه راهکارهای کارشناسانه و تاثیر گذار از تخلفات و جرایم احتمالی در حوزه‌های مختلف از جمله گمرکات پیشگیری نمایند.

او در پایان به تسریع و دقت در رسیدگی‌ها هم تاکید و همچنین به بحث زندان و زندانیان هم اشاره و کاهش مجازات حبس و اشتغال زندانیان و رسیدگی های الکترونیک و توجه به سازش را هم مورد تاکید قرار داد.

کد خبر 20120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha