پرداخت سالانه ۲۰ هزار میلیارد ریال خسارت‌های غیر حق بیمه‌ای در ایران

سرویس آذربایجان غربی- رییس کارگروه شناسایی و مقابله با تقلب ها و کلاهبرداری های بیمه‌ای کشور با اشاره به حجم بالای پرداخت‌های غیر حق بیمه ای در صنعت بیمه کشور گفت: سالانه بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال خسارت‌های غیر حق بیمه‌ای در کشور پرداخت می‌شود.

به گزارش کردپرس، به نقل از ایرنا؛ علی اکبر ترکاشوند شامگاه جمعه در نشست شورای هماهنگی بیمه‌های آذربایجان‌غربی افزود: اکثر این پرداخت‌های غیر حق در خسارت‌های آتش سوزی بر صنعت بیمه کشور تحمیل و آن را با چالش‌های اساسی رو به رو می‌کند.

او با اعلام اینکه اقدامات پژوهشی در نحوه تشخیص تخلفات توسط پژوهشکده صنعت بیمه کشور آغاز و در اختیار کارگروه شناسایی و مقابله با تقبلات بیمه‌ای قرار گرفته است، بیان کرد: در بستر فناوری اطلاعات، مبارزه با فساد را در دستور کار داریم.

رییس کارگروه شناسایی و مقابله با تقلبات بیمه‌ای کشور از راه اندازی سامانه ثبت و اعلام تخلفات بیمه‌ای خبرداد و افزود: افراد متخلف، مشکوک یا پر ریسک در این سامانه بارگزاری خواهند شد.

او همچنین راه اندازی سامانه جامع حوادث رانندگی را موثر در نظارت دانست و گفت: اطلاعات کامل بیمه‌های شخص ثالت در اختیار پلیس راهور قرار گرفته است.

وضعیت بیمه‌ها در مرزهای آذربایجان‌غربی مناسب نیست

ترکاشوند گفت: طبق آخرین گزارشی که در اختیار ما قرار گرفته بود، متاسفانه وضعیت بیمه‌ها در مرزهای آذربایجان‌غربی وضعیت مناسبی نداشت که با تدابیر اتخاذ شده این مورد تا حد قابل توجهی رفع شد.

او ادامه داد: صدور آنلاین بیمه در مناطق مرزی تا حد زیادی مشکلات مربوط به این حوزه در مرزهای آذربایجان‌غربی با کشورهای همسایه را حل کرد.

رییس کارگروه شناسایی و مقابله با تقلبات بیمه‌ای کشور افزود: اقدامات در این راستا به گونه‌ای بوده که باید قبل از پلیس گذرنامه و ورود به کشور، موضوع بیمه افرادی که قصد ورود به ایران دارند، مورد تایید واقع شود.

کد خبر 20128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha