برگزاری همایش تئاتر خیابانی ویژه ایثار و شهادت ایلام در آبان ماه

سرویس ایلام - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه تئاتر استان ایلام پس از یک دوره وقفه دوباره به جریان می افتد، عنوان کرد: دو همایش و یک جشنواره استانی در آبان ماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، عمران خودآموز افزود: پس از یک دوره تعطیلی جشنواره تئاتر استان ایلام، خوشبختانه امسال سی و چهارمین جشنواره استانی تئاتر ایلام با نکوداشت استاد علی باسره در راستای ارتقای جایگاه و اهمیت هنر نمایش در شرایط سخت ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا و با هدف ایجاد انگیزه در هنرمندان و بالا بردن سطح کیفی آثار نمایشی استان، با توجه به تعطیلی مکرر اجراهای عمومی و به تبع آن عدم رغبت برای تولید اثر این جشنواره برگزار می شود.

وی اظهار داشت: در همین ماه همایش تئاتر خیابانی روستا از سوی دبیرخانه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و انجمن هنرهای نمایشی شعبه ایلام در روستاهای استان برگزار می‌شود.

خودآموز تصریح کرد: موضوعات آثار نمایشی این همایش شامل اعتیاد و امید به پاکیزگی آن، امید به ازدواج و تشکیل خانواده، عدم مهاجرت از روستا به شهر و معرفی معضلات شهری، امید به فعالیت و رفع بیکاری، امید به کارآفرینی و اشتغال زایی، معرفی فضای مجازی و معرفی محاسن و معایب آن و ایجاد انگیزه به ادامه تحصیل جهت کسب جایگاه اجتماعی در جامعه‌ خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام خاطرنشان کرد: کلاس های آموزشی انجمن نمایش که به دلیل ساماندهی امور انجمن مدتی تعطیل شده بود، مجددا راه اندازی می شوند.

خودآموز به جشنواره ها و همایش هایی که طی آبان ماه برگزار می شوند اشاره کرد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و انجمن هنرهای نمایشی شعبه ایلام با حمایت کمیته فرهنگی و تولیدات هنری کنگره 3 هزار شهید استان ایلام، همایش تئاتر خیابانی ویژه ایثار و شهادت را در همین ماه برگزار می کند.

کد خبر 20168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha