کشف 85 درصد جرائم کلاهبرداری اینترنتی در ایلام

سرویس ایلام - جانشین انتظامی استان با بیان اینکه امروزه کلاهبرداران با سوء استفاده از ناآگاهی و سادگی افراد از فضای مجازی به راحتی کاربران را فریب داده و از آنان کلاهبرداری می کنند، از کشف 85 درصدی کلاهبرداری اینترنتی صورت گرفته در فضای مجازی ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سرهنگ حسین نجفی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون شاهد افزایش 61 درصدی جرائم در فضای مجازی استان بوده ایم که با تلاش همکاران و کارشناسان خبره در پلیس فتا استان، 85 درصد این پرونده ها کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی پرونده های کشف شده از ابتدای سال تاکنون بیش از 8 میلیارد ریال بوده است، بر نقش آموزش همگانی و اطلاع رسانی در پیشگیری از جرائم اینترنتی و آگاه سازی عمومی تاکید کرد.

جانشین انتظامی استان ایلام یادآور شد: بیشترین جرائم صورت گرفته در فضای مجازی استان مربوط به کلاهبرداری اینترنتی و برداشت از حساب افراد بوده که می طلبد هم استانی های عزیز در این زمینه هوشیاری بیشتری داشته باشند تا در دام کلاهبرداران نیفتند.

وی گفت: با توجه به وجود بسیار زیاد سایت های فریبنده، انتظار ما از مردم این است که از سایت های معتبر خرید کنند و تا اطمینان حاصل نکرده از پرداخت بیعانه خودداری کنند.

سرهنگ نجفی در بخش دیگری از سخنان خود، امنيت در بستر اينترنت را موضوعی مهم و حياتی دانست و گفت: عدم رعايت نکات امنيتی لازم در فضای مجازی، خطرات و آسيب های جبران ناپذيری را برای اشخاص به دنبال دارد.

جانشین انتظامی استان، خاطر نشان کرد: به منظور ارائه خدمت بهتر و بیشتر به مردم، مرکز فوریت های پلیس فتا به شماره تماس 096380 به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات فوریت های پلیسی به شهروندان عزیز در فضای مجازی است.

کد خبر 20169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha