گردش مالی و مالیات شرکتهای بزرگ از محل استقرارشان به محل فعالیت شان در ایلام انتقال یابد

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با مدیران کل تابعه وزارت اقتصاد و امور دارایی در استان، با انتقاد از عدم وصول مالیات شرکتهای بزرگ در داخل استان، تاکید کرد: محل وصول مالیات واحدهای پیمانکاری و خدماتی و شرکتهای بزرگ باید از محل استقرارشان به محل فعالیت شان در استان ایلام تغییر کند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سارا فلاحی در این جلسه عنوان کرد: متاسفانه مالیات شرکت‌های بزرگ فعال در ایلام اعم از نفت و گاز و پتروشیمی، به استان تزریق نمی‌شود. بایستی مالیات و گردش مالی شرکت‌های فعال از محل استقرار دفاترشان در استان‌های دیگر به محل فعالیت شان یعنی استان ایلام انتقال پیدا کند و ما به سهم خود در مجلس آن را پیگیری خواهیم کرد.

وی با بیان این که ایلام در سطح کشور برای سرمایه گذاران بخش خصوصی شناخته شده نیست و فضای مطمئن سرمایه گذاری برای آنها فراهم نشده است، خاطرنشان کرد: عدم وجود مشوق ها و وجود دالان های بروکراسی از موانع سرمایه گذاری و توسعه است و باید دستورالعمل های مرتبط با سرمایه گذاری بخش خصوصی و تسهیل در فضای کسب و کار مورد بازنگری و سپس اجرا شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: به دنبال این هستیم برای حل مشکلات و راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی چنگوله، چیلات و هلاله شمالی ظرفیت دیپلماسی پارلمانی مجلس یازدهم را فعال کنیم تا هر چه زودتر شاهد راه‌اندازی این بازارچه‌ها باشیم.

فلاحی توضیح داد: استان ایلام باید با دیپلماسی قوی سیاسی و اقتصادی، حضوری پایدار و مستمر در بازارهای عراق داشته باشد و اشتراکات فرهنگی، زبانی، قومی و مذهبی استان ایلام با استان های همجوار در خاک عراق این شرایط را سهل تر کرده و این گونه شاخص ها باعث شده است که ایلام شرایط تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی را داشته باشد.

وی با اشاره به پایین بودن میزان متوسط درآمد مردم استان تصریح کرد: بیشتر مردم نیازمند دریافت وام های قرض الحسنه هستند، باید شرایط دریافت وام و باز پرداخت این تسهیلات بانکی برای مردم استان تسهیل و مبالغ سهمیه دریافت وام ها نیز بیشتر و متناسب با درخواست و نیاز و تقاضای مردم تعریف شود.

به گزارش کردپرس، در نشست نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت اقتصادی استان بررسی شد و مدیران به برخی از موانع و مشکلاتی که بر سر راه توسعه اقتصادی ایلام وجود دارد، اشاره کردند.

کد خبر 2018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha