انجام ۵۸۷۸ مأموریت امدادرسانی به شهروندان کردستانی در مهر ماه

سرویس کردستان - مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان از انجام ۵ هزار و ۸۷۸ ماموریت امدادرسانی به بیماران و مصدومان در مهر ماه سال جاری در استان خبرداد.

به گزارش کرد پرس، رضا پیرا با اشاره به انجام ۵ هزار و ۸۷۸ مأموریت شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها در مدت زمان یاد شده در استان، گفت: از این تعداد ۴ هزار و ۱۵۲ مأموریت مربوط به بیماری‌ها است.

وی اظهار کرد: از تعداد مأموریت‌های انجام شده یک هزار و ۱۰۰ مورد مربوط به حوادث تصادفی و ۶۲۶ مورد ناشی از حوادث غیرتصادفی بوده است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: طی مأموریت‌های انجام شده تعداد یک هزار و ۲۱ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و ۲ هزار و ۶۷ مورد ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان‌های استان اعزام شده است.

پیرا ادامه داد: طی ماه گذشته به یک هزار و ۲۴۱ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و ۲۳۴ مصدوم دیگر به دلیل حوادث غیر تصادفی توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ خدمات ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در مدت زمات یاد شده ۱۰۰ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شده است، یادآور شد: از این تعداد ۶ مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن اعلام شده است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان تعداد کل تماس‌های برقرار شده با اورژانس را طی یک ماه گذشته ۳۱ هزار و ۱۷۱ مورد عنوان کرد و بیان کرد: متأسفانه از این تعداد یک هزار و ۷۲۷ مورد مزاحمت تلفنی بوده است که این امر قطعاً در روند امدادرسانی اورژانس ۱۱۵ اختلال ایجاد خواهد کرد.

کد خبر 20192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha