تعداد زندانیان در اقلیم کردستان 5 برابر ظرفیت زندان ها است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سازمان مردمی عدالت برای زندانیان اقلیم کردستان اعلام کرد در حال حاضر تعداد زندانیان در زندان های اقلیم کردستان 5 برابر ظرفیت زندان ها است.

به گزارش کردپرس شوان صابر در گفتگو با سایت خبری ژیان اعلام کرد که در حال حاضر تعداد زندانیانی که در زندان های اقلیم کردستان نگاه داشته می شوند، بیش از 5 برابر ظرفیت واقعی زندان ها است و از این نظر زندانیان در شرایط دشواری به سر می برند.
وی افزود که با این وجود شرایط زندان ها و نگه داری از زندانیان در اقلیم کردستان در مقایسه با دیگر مناطق عراق بهتر است، اما میزان موارد نقض حقوق بشر و حقوق قانونی زندانیان در اقلیم و عراق برابر است.
سازمان مردمی عدالت برای زندانیان اقلیم کردستان، همچنین گفت که این سازمان طی یک سال گذشته از 30 زندان مختلف در اقلیم بازدید به عمل آورده و با بررسی های میدانی مشخص شده بسیاری افراد برای سومین و چهارمین بار مرتکب جرم شده و به زندان بازگشته اند و این نشان می دهد که زندان اهداف خود را محقق نساخته و قادر به اصلاح مجرمین و بزهکاران نبوده است.
وی خاطر نشان ساخت که این شبکه هر سال گزارشی از وضعیت زندان های اقلیم و مشکلات موجود را به نهادها و مقامات مربوطه ارائه می دهد، اما تا کنون هیچ یک از این مشکلات حل نشده و اقدامی نیز برای رفع آن ها و بهبود وضعیت زندان ها انجام نشده است.

کد خبر 2023

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha