سد ایلیسو بزرگترین پاسخ به دشمنان ترکیه بود/بین ترک و کرد فرق نمی گذاریم

سرویس ترکیه - اردوغان ساخت سد جدید روی رودخانه دجله را بزرگترین پاسخ به دشمنان ترکیه دانست.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز در ماردین در مراسم افتتاح سد جدید «ایلیسو» بر روی رودخانه دجله اعلام کرد که این سد بزرگترین پاسخ به دشمنان قسم خورده ترکیه بوده است.

اردوغان در این سخنرانی که به صورت زنده از شبکه های دولتی ترکیه پخش می شد گفت: «با وجود تمام موانع از مشکلات در تامین مالی این پروژه تا حملات سازمان تروریستی، ما موفق شدیم تا ساخت این سد را به پایان ببریم. ما تبلیغات سیاه بر علیه حکومت را فراموش نکرده ایم. این سد بهترین پاسخ به دشمنان قسم خورده ترکیه است.»

او با مخاطب قرار دادن کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و همچنین مخاطب قرار دادن حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) به آن ها گفت: «ما منطقه جدید مسکونی «حسن کیف» را با سبک خانه های پلکانی برای زندگی مردم ساختیم. آقا کمال (قلیچدار اوغلو) این کارها با حرف زدن انجام نمی شود. ای HDP که زیر شاخه PKK [حزب کارگران کردستان] هستی آیا شما می توانید چنین چیزی بسازید؟ آیا اصلا چنین برنامه ای می توانید داشته باشید؟ ما درد مردم را داریم، ما عاشق این ملت هستیم، عاشق.»

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به این که ترکیه در بین کشورهای کم آب جهان قرار دارد گفت: «ما تحمل این را که حتی یک قطره از آبمان هدر برود نداریم. آب مهمترین و استراتژیک ترین منبع عصر حاضر است و مدیریت منابع آب به یک ضرورت تبدیل شده است.»

اردوغان در آخر با فریاد خطاب به مردم گفت: «ما بدون این این که بین کرد و ترک و عرب تبعیض قایل شویم شما را تنها برای خاطر خدا دوست داریم.»

گفتنی است که سد ایلیسو در محدوده استان های ماردین و شرناخ در 15 کیلومتری شهرستان دارگچیت قرار دارد.

کد خبر 20654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha