اولین عمل جراحی کیاری مالفورمیشن در کردستان انجام شد

سرویس کردستان - متخصص جراحی مغز و اعصاب، دیسک و ستون فقرات از اولین عمل جراحی کیاری مالفورمیشن (پایین آمدن بخش هایی از مخچه داخل گردن و فشار بر روی نخاع) در بیمارستان کوثر سنندج خبر داد.

به گزارش کرد پرس، شکرالله زندی با اشاره به روند عمل جراحی کیاری مالفورمیشن (پایین آمدن بخش هایی از مخچه داخل گردن و فشار بر روی نخاع)، گفت: طی چند روز اخیر بیماری ۴۲ ساله با سابقه کاهش قدرت اندام های سمت راست و بی حسی عضلات صورت و اختلال در بلع مراجعه کرده بود.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که مخچه بیمار با پایین آمدن در مسیر خود اثر فشاری قابل توجهی را بر بصل النخاع و ساقه مغز وارد کرده که با اثر فشاری بر عصب های ناحیه و برخورد نخاع بیمار را دچار اختلالات عصبی متعدد کرده بود به گونه ای که از انجام اعمال روزمره خود در حال ناتوان شدن بود.

طبق اظهارات این متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات در سنندج، بدین ترتیب بیمار تحت عمل جراحی بسیار حساس باز کردن حفره خلفی مغزی و لامینکتومی مهره های یکم و دوم گردنی قرار گرفت.

زندی با بیان اینکه در این عمل جراحی نخاع بیمار آزاد و مخچه از روی آن برداشته شد، اظهار کرد: حساسیت این جراحی بسیار زیاد است با توجه به اینکه مرکز کنترل قلب و تنفس در بصل النخاع و درست در همان محل عمل جراحی قرار دارد و عروق و عناصرحیاتی بسیاری در آن ناحیه وجود دارند حساسیت عمل را دو چندان می کند.

وی بیان کرد: خوشبختانه عمل جراحی در کمال دقت و سلامت به انجام رسید و همه علایم بیمار بهبود پیدا کرده است.

کد خبر 20722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha