405 هزار راس دام سبک در کردستان علیه بیماری بروسلوز واکسینه شدند

سرویس کردستان - معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان از ادامه واکسیناسیون علیه بیماری بروسلوز دام سنگین در استان خبر داد و گفت: در 6 ماهه اول سال جاری بیش از 405 هزار راس دام سبک علیه این بیماری واکسینه شده اند.

به گزارش کرد پرس، ناصر مخدوم گفت: بر اساس برنامه های ابلاغی سازمان دامپزشکی، این اداره کل در 6 ماهه اول سال جاری با همکاری دامداران و اولویت واکسیناسیون مناطق پر خطر کانون های انسانی بیماری تب مالت اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان موفق به انجام واکسیناسیون 405 هزار و 815 راس دام سبک معادل 102 درصد تعداد پیش بینی در سطح استان شد.

وی اظهار کرد: همچنین در همین مدت تعداد 24 هزار و 461 راس گاو و گوساله در واحدهای گاوداری صنعتی، نیمه صنعتی و روستایی علیه بیماری بروسلوز به صورت کاملاً رایگان واکسینه شده که اکیپ های واکسیناسیون برای انجام این عملیات، به یک هزار و 369 روستا و واحد اپیدمیولوژیک مراجعه کرده اند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان بیان کرد: در 6 ماهه اول سال جاری تمام واحدهای گاوداری صنعتی و نیمه صنعتی استان از نظر بیماری بروسلوز با نمونه گیری از پنج هزار و 288 راس دام مورد پایش قرار گرفته، که خوشبختانه هیچ موردی از بیماری بروسلوز مشاهده و گزارش نشده است.

کد خبر 20788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha