باشاک دمیرتاش به دو سال و نیم زندان محکوم شد

سرویس ترکیه - باشاک دمیرتاش همسر رهبر زندانی HDP به دو سال و نیم زندان محکوم شد.

به گزارش کردپرس، باشاک دمیرتاش همسر صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک پیشین حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، به اتهام ارائه گزارش پزشکی حاوی اطلاعات نادرست درباره سلامتی اش به دو سال و 6 ماه حبس محکوم شد.

به نوشته آژانس خبری مزوپوتامیا، در دادخواستی که در 3 مارس 2018 تنظیم شده است، باشاک دمیرتاش متهم شده است که گزارش پزشکی حاوی اطلاعات نادرست درباره سلامتی خود تهیه و به مدرسه ای که در آن کار می کرده ارائه داده است. دادگاه رسیدگی به این پرونده روز گذشته خانم دمیرتاش را متهم کرد که با همدستی دکتر ر-ب این گزارش پزشکی را جعل کرده است. دادگاه هر دوی این افراد را به تحمل دو سال و 6 ماه حبس محکوم کرد.

وکلای خانم دمیرتاش در دفاعیات خود اعلام کردند که باشاک دمیرتاش در دوره مذکور در شرایط وخیم جسمانی قرار داشته و جنین خود را از دست داده است، به همین دلیل در تاریخ 4 نوامبر تا 9 دسامبر 2015، نه بار به بیمارستان مراجعه کرده و دو بار عمل جراحی انجام داده است. او پس از این که متوجه به درازا کشیدن دوره درمانی اش شده، با ارائه گواهی پزشکی برای نیمه دوم سال تحصیلی 2016-2015 درخواست مرخصی بدون حقوق کرده است. با این همه در رو نوشت گزارش پزشکی که به مدرسه مورد نظر تحویل داده شده است، تاریخ صدور گواهی نامه به اشتباه 14 دسامبر ذکر شده است.

وکلای دمیرتاش تصمیم دادگاه را برای محکومیت باشاک دمیرتاش کاری غیر قانونی و ناعادلانه دانستند و اعلام کردند که «این تصمیم درست در زمانی گرفته شده است که خانم دمیرتاش به دلیل دفاعیات خود از همسرش و دیگر زندانیان سیاسی در تیتر اخبار رسانه ها قرار دارد. این تصمیم حاصل توافقی بین حکومت و قوه قضائیه برای مجازات جمعی فعالان کرد است. با این همه ما به مبارزه قانونی خود برای اجرای عدالت ادامه خواهیم داد. ما اطمینان داریم که این تصمیم در دادگاه منطقه ای لغو شده و عدالت اجرا خواهد شد.»

لازم به ذکر است در ماه های اخیر حمله های زیادی از سوی رسانه های طرفدار حکومت ترکیه به باشاک دمیرتاش شده است. همچنین ماه گذشته تلوزیون فاکس ترکیه به دلیل دعوت از او برای شرکت در برنامه صبحگاهی اش، به پرداخت جزای نقدی به نهاد صدا و سیمای ترکیه محکوم شد.

کد خبر 21070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha