جوانان اقلیم کردستان در پی  پناهگاهی امن و زندگی شرافتمندانە مهاجرت می کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو فراکسیون جماعت عدالت کردستان در پارلمان اقلیم کردستان گفت:سلطە خاندان بارزانی بر اقلیم کردستان و امکانات آن باعث شده است جوانان کرد درصدد یافتن پناهگاه امنی در کشورهای اروپایی باشند.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "مسلم عبدالله" در این باره گفت: وخامت اوضاع مالی و معیشتی در اقلیم کردستان و نگرانی درباره آینده نامعلوم باعث شده است روزانه 70 جوان، اقلیم کردستان را ترک کنند و برای دستیابی به زندگی شرافتمند عازم کشورهای اروپایی شوند.

عضو فراکسیون جماعت عدالت کردستان در پارلمان اقلیم کردستان گفت:سلطە خاندان بارزانی بر اقلیم کردستان و امکانات آن باعث شده است جوانان کرد درصدد یافتن پناهگاه امنی در کشورهای اروپایی باشند.

جمال احمد عضو مجلس سابق عراق نیز در این باره گفت: سرکوبگری حاکمیت، فقدان آزادی بیان در اقلیم کردستان و بازداشت جوانان به دلیل ابراز عقیده و گرانی باعث شده است آنها برای دستیابی به وضعیت بهتر، آواره سایر کشورها شوند.

"علی التمیمی" کارشناس حقوقی عراقی نیز تأکید کرد: براساس قوانین بین المللی، کشورها موظف به حمایت از پناهجویان و تضمین ثبات آنها و همچنین یافتن راه حل هایی برای مشکلاتشان با کمک کشورهای متبوعشان هستند. از سوی دیگر کشورها نیز ملزم به حمایت از شهروندان آواره اش به سایر کشورهاست.

این در حالی است که به دلیل بسته شدن مرزها به سمت اتحادیه اروپا، تلاش های آنها با موفقیت همراه نبوده است و براساس قوانین عراق و اروپا، باید از پناهجویان حمایت شود و دولت ها وضعیت آنها را پیگیری کنند.

کد خبر 21274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha