کمک 190 میلیارد ریالی خیرین کردستانی به حوزه سلامت

سرویس کردستان - مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه این استان در حوزه مشارکت‌های اجتماعی سرآمد است، گفت: از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تاکنون، ۱۹۰ میلیارد ریال به صورت خودجوش از سوی خیرین، منابع و نیروهای غیردولتی به این دانشگاه کمک شده است.

به گزارش کرپرس، بهرام کندایی در جلسه همفکری و تعامل برای برگزاری جشنواره مشارکت‌های اجتماعی سلامت و استمداد از ارگان های مختلف استان، مشارکت‌های مردمی را یکی از ارکان توسعه عنوان کرد و گفت: امروزه در اکثر حوزه‌های علمی، اقتصادی و خدماتی به این باور رسیده‌اند که یکی از ارکان مهم توسعه و ابزار پیشبرد برنامه ها و تحقق اهداف، دخیل کردن مردم در تصمیم‌گیری‌ها، نظارت و اجرا است‌.

وی با بیان اینکه مصادیق الگوهای مشارکتی به ویژه در ایام شیوع کرونا در استان، افزود: توزیع بیش از ۱۲ هزار ماسک در پویش نذر سلامت، برگزاری اردوهای جهادی در راستای محرومیت زدایی، اجرای طرح یک نفس همدلی، اطلاع‌رسانی در میان آحاد جامعه در خصوص الزام استفاده از ماسک و توزیع رایگان آن و ترویج شیوه‌نامه‌های بهداشتی، از جمله فعالیت‌های سمن‌های حوزه سلامت در این دوران است.

مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در حوزه مشارکت‌های اجتماعی، کردستان جزو استان‌های سرآمد کشور است، اظهار کرد: در حوزه سازمان‌های مردم نهاد ۴۶۰ اکیپ مردمی در یک هزار و ۳۵۱ محله و مسجد به اشاعه و آگاه سازی مردم نسبت به خطر گسترش بیماری به واسطه شیوع کرونا پرداخته‌اند.

کندایی به چگونگی برگزاری نخستین جشنواره ملی مشارکت اجتماعی سلامت در سطح ملی اشاره کرد و ادامه داد: در راستای اشاعه فرهنگ خیر در جامعه، بهره‌گیری صحیح از کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی اداره کل سازمانهای مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت با بهره مندی از ابزار هنر و به منظور شناسایی و رشد استعدادهای فرهنگی و هنری کشور، اقدام به برگزاری این جشنواره کرده است.

وی اهداف پنج‌گانه این جشنواره را، ارائه الگوهای مناسب برای ترویج مشارکت و مسئولیت پذیری اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی در حوزه سلامت، تبیین ضرورت حمایت‌های مادی و کار داوطلبانه در این حوزه از جنبه علمی اجتماعی و فرهنگی، تقویت و جلب مشارکت در فعالیت‌های داوطلبانه، تجلیل از هنرمندان، نخبگان هنری فعال در حوزه مشارکت‌های اجتماعی سلامت، تقویت و توسعه ظرفیت‌های علمی پژوهشی در حوزه مشارکت‌های اجتماعی سلامت عنوان کرد.

مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: این جشنواره در محورهای مسئولیت پذیری اجتماعی و فردی، سرمایه گذاری اجتماعی، مشارکت اجتماعی در بحران، کار داوطلبی، موانع موجود در جلب مشارکت‌های عمومی، مشارکت اجتماعی از منظر دین، معنویت و اخلاق برگزار می‌شود.

کندایی با بیان اینکه در این جشنواره همه شهروندان، کارکنان دولت و بخش خصوصی، انجمن های مدنی فعالان فرهنگی و هنری، اصحاب رسانه، معلمان و اصناف، اعضای هیأت علمی، دانشجویان، طلاب، اساتید حوزه و دانش آموزی در همه مقاطع تحصیلی می‌توانند شرکت کنند، بیان کرد: این جشنواره شامل بخش‌های مختلف هنری، محصولات خبری و رسانه ای، ایده‌ها و تجارب نو اورانه، آموزش پژوهش و فناوری که هر کدام شامل موارد خاصی از جمله عکس، گزارش، مقاله، مصاحبه و آثار ادبی نمایشنامه، فیلمنامه، موسیقی، طرح تحقیقاتی و ... است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را از ۱۵ مهر تا پایان آذر ماه سال جاری عنوان کرد.

کد خبر 21277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha