۶۱ درصد از راه های روستایی بالای ۲۰ خانوار بانه آسفالت شده است

سرویس کردستان - رئیس اداره راه های روستایی اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای کردستان گفت: در استان کردستان ۶ هزار و ۱۸۲ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که 3 هزار و ۱۰۸ کیلومتر از آن آسفالت است.

به گزارش کرد پرس، عطاالله ایران منش با بیان اینکه در شهرستان بانه ۴۸۱ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که ۲۴۶ کیلومتر از راه روستایی این شهرستان آسفالت شده است، گفت: حدود ۵۱ درصد از راه های روستایی شهرستان بانه آسفالت شده که یک درصد از میانگین استانی بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه ۶۱ درصد راه روستایی بالای ۲۰ خانوار بانه آسفالت شده اما با میانگین کشوری که ۸۰ درصد است، فاصله دارد، افزود: برای اینکه راه روستایی کردستان به شاخص میانگین کشوری برسد باید ۹۰۰ کیلومتر دیگر راه روستایی آسفالت شود.

رئیس اداره راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان با بیان اینکه امسال به اعتبارات راه روستایی توجه ویژه ای شده و این بخش یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به صورت اوراق سه ساله دارد ادامه داد: با تخصیص این اعتبارات تا سه سال آینده محرومیت کردستان به لحاظ راه روستایی پایان می یابد.

ایران منش یادآور شد: در صورت تخصیص این اعتبارات تا سال آینده ۲۵۰ کیلومتر راه روستای آسفالت می شود و در شهرستان بانه ۵۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت می شود.

وی بیان کرد: آسفالت راه روستای آلوت با همکاری مردم و اداره راهداری، حمل و نقل جاده ای بانه انجام شده و که به زودی به بهره برداری می رسد.

کد خبر 21430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha