نماینده مصری خواستار خروج PKK از فهرست سازمان های تروریستی شد

سرویس ترکیه - عاطف مغاوری نماینده پارلمان مصر از سازمان های بین المللی خواست PKK را از فهرست سازمان های تروریستی خارج کنند.

به گزارش کردپرس، عاطف مغاوری نماینده پارلمان مصر، با انتشار پیامی از سازمان های بین المللی خواست حزب کارگران کردستان (PKK) را از فهرست سازمان های تروریستی خارج کنند و مبارزه آن را برای دستیابی به دموکراسی به رسمیت بشناسند.

بنا بر گزارش روژنیوز، این نماینده مصری با اشاره به سخنان عبدالله اوجان رهبر PKK گفت: «PKK برای ایجاد یک حکومت فراگیر تلاش می کند که در آن همه نژادها، زبان ها، و ادبان و مذاهب به رسمیت شناخته می شوند.»

در بخشی از پیام منتشر شده از سوی مغاوری آمده است: «وجود PKK به مبارزه مردم کرد برای گرفتن حقوقشان قدرت می بخشد. از آنجا که سیاست های حکومت جمهوری ترکیه امتداد بی عدالتی های دوران عثمانی است... بنابراین حذف نام PKK از فهرست سازمان های تروریستی وظیفه اساسی همه نیروهایی است که برای دستیابی به حقوق و آرمان های مردم برای نیل به آزادی و رهایی تلاش می کنند.»

او افزوده است: «من اعتقاد دارم که مبارزه PKK برای رسیدن به آزادی است، به همین جهت این حزب باید مانند سایر نیروها حق فعالیت سیاسی داشته باشد و از فهرست سازمان های تروریستی حذف شود، زیرا اساسا یک حرکت تروریستی نیست.»

گفتنی است در ماه های اخیر شمار زیادی از نویسندگان و روشنفکران در عرصه های بین المللی از جمله اسلاوی ژیژک فیلسوف مشهور و الفریده یلینک برنده جابزه نوبل با راه انداختن کارزارهایی خواهان خروج PKK از فهرست سازمان های تروریستی از سوی جامعه بین الملل شده اند.

کد خبر 21431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha