غرفه‌های موادغذایی در مرز پرویزخان ساماندهی می‌شوند

سرویس کرمانشاه _ فرماندار قصرشیرین گفت: غرفه‌های عرضه موادغذایی و اغذیه‌فروشان مرز رسمی پرویزخان به منظور ارایه خدمات رفاهی به تجار، کارگران و رانندگان و فعالان در این مرز ساماندهی می‌شود.

به گزارش کردپرس؛ مرادعلی تاتار در جلسه ساماندهی غرفه های اغذیه فروشان مرز پرویزخان افزود: از ابتدای فعالیت این مرز در قالب بازارچه غرفه های زیادی شامل تجار، نمایندگی شرکت ها و موادغذایی فعالیت می کردند که بعد از رسمی شدن مرز به گمرک واگذار شد.
وی اظهار داشت: این غرفه ها در وسط محوطه گمرک مستقر بودند و مانع احداث طرح جامع توسعه مرز رسمی پرویزخان بودند که پیش تر جانمایی آن توسط دستگاه های متولی صورت گرفته بود.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: غرفه های اغذیه فروشان در فضایی با مساحت یک در ۱.۵ هکتار در درب گمرک و رو به روی محل پارک خودروهای سواری مستقر می شود که به دارندگان مجوز فعالیت در این مرز واگذار می شود.
او اضافه کرد: سازمان همیاری شهرداری ها موظف است که اغذیه فروشی هایی که هم اکنون در محوطه مرز مستقر هستند را به زمینی که جانمایی شده منتقل کرده و با ایجاد غرفه های جدید وضعیت آن ها را ساماندهی کند.
تاتار گفت: این وضعیت تا زمان اجرای طرح جامع گمرک پرویزخان ادامه خواهد داشت و بعد از اجرای طرح وضعیت همه غرفه ها و فعالیت های تجاری در طرح جامع ساماندهی می شود.
وی ادامه داد: طرح جامع مرز رسمی پرویزخان با ۷۴ میلیارد تومان اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز شد و هم اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
او گفت: در طرح جامع توسعه مرز رسمی پرویزخان ساختمان گمرک، سردخانه، انبار، پارکینگ، محل استقرار تجار و محل ترانزیت سوخت، محوطه‌سازی، راه ورودی و خروجی، فیبرنوری، فاضلاب، آب و برق و امکانات رفاهی نیز جانمایی و پیش بینی شده است.
پرویزخان اکنون یکی از مرزهای راهبردی و مهم کشور است که ۵۴ درصد صادرات غیرنفتی کشور به عراق را به خود اختصاص داده و نقش کلیدی و حیاتی در جذب بازار این کشور همسایه دارد.
مرز پرویزخان که در مسیر راه ابریشم قرار دارد، نزدیکترین راه ارتباطی از طریق عراق و سوریه به طول ۹۰۰ کیلومتر به کشورهای اروپایی است و در زمان کنونی که کشور عراق در زمینه زیرساخت ها و اقتصاد وضعیت خوبی ندارد بهترین مسیر برای سرمایه گذاری در این کشور و کردستان عراق است.

کد خبر 2145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha