حمله پلیس به ساختمان HDP در تکیرداغ به بهانه تصویر اوجالان

سرویس ترکیه - پلیس ترکیه با حمله به ساختمان HDP در تکیرداغ 6 نفر از اعضای این حزب را بازداشت کرد.

به گزارش کردپرس، تیم های پلیس و ژاندارمری با حمله به ساختمان حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در منطقه چرکزکوی ِتکیرداغ به بهانه وجود بنرهای ممنوعه، ضمن بازرسی این ساختمان 6 تن از اعضای این حزب را بازداشت کرده و با خود بردند.

هفته پیش HDP یک گردهمایی بزرگ در تکیرداغ برگزار کرد. در این گردهمایی پروین بولدان رئیس مشترک این حزب سخنرانی کرد. بنا بر خبر گازته دیوار، حمله و بازرسی به ساختمان HDP از سوی پلیس با این ادعا انجام شده است که فردی در آن میتینگ در زمان سخنرانی بولدان یک بنر غیر قانونی [تصویر عبدالله اوجالان رهبر حزب کارگران کردستان (PKK)] باز کرده است. پلیس در این حمله بسیاری از نشریات، کتاب ها، بنرها، پوستر ها و فایل های دیجیتالی را به عنوان مدارک جرم ضبط کرده است. همچنین بر اساس گزارش ها خانه فرد مورد نظر نیز مورد بازرسی قرار گرفته است.

خبرگزاری آناتولی متعلق به حکومت ترکیه نیز با انتشار خبر حمله نیروهای پلیس و ژاندارمری به ساختمان HDP در تکیرداغ نوشت: «در این عملیات پوسترهای سرکرده تروریست ها و بسیاری از نشریات ممنوعه و فایل های دیجیتال ممنوعه کشف و ضبط شده اند».

در این حمله 6 تن از اعضای این حزب از جمله گلجان چیغدملی رئیس HDP شاخه تکیرداغ و قاسم گوزل رئیس HDP مرکز چرکزکوی بازداشت شدند. همچنین محوطه اطراف ساختمان نیز توسط پلیس بسته شد.

کد خبر 21506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha