نماینده توانیاب HDP با ویلچر خود مسیر خودروهای پلیس را بست

سرویس ترکیه - در جریان حمله پلیس به مردم معترض در استانبول موسی پیر اوغلو نماینده توانیاب HDP با نشستن بر سر راه خودروهای پلیس مانع بردن بازداشتی ها شد.

به گزارش کردپرس، در ادامه تجمعات اعتراضی مردم به کاهش ارزش پول ترکیه و گرانی ارز، شب گذشته میدان کادی کوی (قاضی کوی) استانبول شاهد آشوب و درگیری بین نیروهای پلیس و مردم بود. در این میان یک نماینده توانیاب حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با نشستن بر سر راه عبور خودروهای پلیس برای مدتی مانع بردن بازداشتی ها شد.

بنا بر گزارش گازته قارینچا، کارگران و مردم معترضی که با فراخوان اتحادیه های کارگری و «جمعیت نیروهای کار، صلح و دموکراسی» گرد هم آمده بودند، با شعار «ما محکوم به این حکومت و این نظم نیستیم» علیه سیاست های اقتصادی حکومت اعتراض کردند. آنها خواهان استعفای حکومت شدند.

به دلیل فراخوان رسمی از سوی اتحادیه ها برای گردهمایی، از ساعاتی پیش از برگزاری گردهمایی تمام منطقه توسط نیروهای پلیس تحت محاصره قرار گرفت. پلیس با حمله به جمعیت اجازه به پایان رسیدن بیانیه رسمی نیروهای کار، صلح و دموکراسی را نداد و بسیاری از افراد را بازداشت کرد.

در حین بازداشت و انتقال افراد به پاسگاه پلیس، موسی پیر اوغلو نماینده توانیاب HDP با نشستن در راه و مسدود کردن مسیر خودروی پلیس مانع عبور آن شد. او در اعتراض به فرمانده پلیس گفت: «شما صدها نفر را بازداشت کرده اید، باید آنها را آزاد کنید. اجازه نمی دهم مردم را با خودتان ببرید.» پس از این پلیس ویلچر این نماینده HDP را محاصره کرد و بازداشتی ها را برد. او همچنان فریاد می زد: «ما تسلیم نمی شویم، ما گردن خم نمی کنیم...» بر اساس اخبار منتشر شده پلیس دست کم 40 نفر را بازداشت کرد.

همچنین بر اساس خبر گازته دیوار پلیس استانبول برگزاری هر گونه گردهمایی و راهپیمایی را در برخی مناطق این شهر از جمله باغجیلار و کادی کوی تا یک ماه آینده ممنوع اعلام کرد. راهپیمایی اعتراضی مردم در کادیکوی با خشونت پلیس به پایان رسید.

تصاویر موسی پیر اوغلو بازتاب گسترده ای در رسانه های مجازی پیدا کرد.

کد خبر 22021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha