اطلاعی نداریم PYD و دمشق بر سر چه چیزی گفت‌وگو می‌کنند/ENKS بدنبال حقوق ملی مردم کُرد سوریه است

سرویس سوریه-عضو دفتر حقوقی شورای میهنی کُرد(ENKS)، گفت‌:ما نمی‌دانیم PYD با دولت مرکزی سوریه بر سر چه مسائلی گفت‌وگو می‌کند.

رضوان سیدو عضو دفتر حقوقی شورای میهنی کُرد(ENKS) در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره به دورنمای مسئله گفتگو میان اداره خودگردان و دولت مرکزی سوریه و نقش احزاب کُرد در آینده سیاسی سوریه، اظهار کرد:مدت زیادی است که بحث از گفتگو میان حزب اتحاد دموکراتیک(PYD) واداره خودگردان با حکومت مرکزی سوریه می‌شود.اداره خودگردان می‌گوید که دمشق وجود این اداره را بپذیرد و بدان اعتراف کند و نیروهای این اداره به بخشی از نیروهای نظامی آینده سوریه تبدیل شوند.

وی ادامه داد:پ.ی.د هر معامله‌ای که خواسته است با دولت انجام دهد تا امروز پذیرفته نشده و ما از معاملات آن‌ها خبر نداریم و هیچ چیز روشنی در این میان برای ما و مردم کُرد سوریه وجود ندارد.

وی تاکید کرد:معلوم نیست اداره خودگردان بدنبال حقوق سیاسی یا حقوق قومی و یا چیز دیگری است و بصورت شفاف آن را بیان‌ نمی‌کند.

وی افزود:این اداره می‌گوید دولت به خواسته های ما توجه نمی‌کند و آن‌ها را نمی‌پذیرد اما ما نمی‌دانیم که دقیقا این‌ها از دولت چه خواسته‌اند و چیز روشنی در این باره وجود ندارد.

عضو دفتر حقوقی شورای میهنی کُرد(ENKS) خاطرنشان کرد:احزاب اتحاد میهنی کُرد(PYNK)نیز بخشی از ائتلاف با (PYD) هستند و هر مسئله‌ای که مطرح می‌شود، آن‌ها نیز در آن شریک هستند.

رضوان سیدو درباره نقش شورای میهنی کُرد (ENKS) در معادلات کُردستان سوریه، گفت:(ENKS) بخشی از اپوزسیون سوریه است و در مذاکرات ژنو و کمیته پیش‌نویس قانون اساسی حضور دارد.شورای میهنی بر حقوق ملی کُردها در قانون اساسی سوریه تاکید می‌کند.

وی درباره نقش روسیه در معادلات شمال سوریه، توضیح داد:روسیه بوسیله کارت ترکیه می‌خواهد به اداره خودگردان‌ فشار بیاورد تا خود را تسلیم دولت مرکزی نماید.

این عضو دفتر حقوقی شورای میهنی کُرد(ENKS) افزود:برای ما و مردم کُردستان سوریه این مسئله مهم است، هر طرفی که با دولت و یا اپوزسیون سوریه مذاکره می‌کند حقوق ملی مردم کُرد را در نظر بگیرد و آن را در قانون اساسی آینده سوریه بیاورد.

کد خبر 22180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha