جدایی سه‌ نماینده‌ از فراکسیون نسل نو در پارلمان کردستان عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان – سه‌ نماینده‌ فراکسیون نسل نو در پارلمان کردستان، جدایی خود از این حزب را اعلام کردند.

به‌ گزارش کردپس، فراکسیون نسل نو در پارلمان کردستان عراق به‌ دلیل اختلافات، شاهد جدایی سه‌ عضو خود بود.

شاسوار عبدالواحد رهبر حزب نسل نو روز دوشنبه‌ در کنفرانسی خبری، گفت: هم اکنون فراکسیون نسل نو در پارلمان کردستان داری 7 عضو است. چهار تن از آنان فرم رد کردن دریافت حقوق بازنشستگی را پر کرده‌ اند، 48 ساعت به‌ سه‌ نماینده‌ دیگر فرصت می دهیم که‌ این فرم را پر کنند، در غیر اینصورت از حزب اخراج می شوند.

در مقابل؛ مم برهان قانع، سیروان بابان و دیاری انور سه‌ نماینده‌ ای که‌ از سوی رهبر نسل نو مورد خطاب قرار گرفته‌ بودند، جدایی خود از فراکسیون حزب در پارلمان کردستان را اعلام نمودند و درباره‌ حقوق بازنشستگی نمایندگان پارلمان نیز اعلام کردند : حقوق بازنشستگی پارلمان را رد می کنیم، به‌ همان نحو که‌ برای دیگر نمایندگان تعیین شده‌ است.

در ادامه‌ آمده‌ است: همان گونه‌ که‌ پیش تر به‌ رای دهندگان قول داده‌ بودیم، حقوق بازنشستگی پارلمانی را آن گونه‌ که‌ تعیین شده‌ است، رد می کنیم. اگر هم لازم باشد حاضر هستیم حقوق نمایندگی را نیز رد کنیم.

این سه‌ نماینده‌ مشخص نکرده‌ اند که‌ منظورشان از رد کردن حقوق نمایندگی آن گونه‌ که‌ برای نمایندگان مشخص شده، چیست و به‌ همین دلیل مشخص نیست که‌ آیا دست از حقوق بازنشستگی خواهند کشید یا خیر، به‌ ویژه‌ که‌ هیچ اشاه‌ر ای به‌ پر کردن فرم رد کردن حقوق بازنشستگی پارلمانی نداشته‌ اند.

در بیانیه‌ سه‌ نماینده‌ نسل نو آمده‌ است: چند ماهی است به‌ دلیل این که‌ حزب و فراکسیون نسل نو در پارلمان کردستان از سوی رهبر آن به‌ انحراف کشانده‌ شده‌ است، ارتباط ما با فراکسیون قطع شده‌ است و هم اکنون نیز به‌ صورت رسمی جدایی خود را اعلام می کنیم و از این پس به‌ عنوان نماینده‌ مستقل در پارلمان حضور خواهیم یافت.

سه‌ نماینده‌ جدا شده‌ از فراکسیون نسل نو در پایان خطاب به‌ شاسوار عبدالواحد رهبر حزب تصریح کردند: پول مردم و دولت نزد ما نیست، بلکه‌ طلبکار دولت هم هستیم. اهل بهره‌ برداری سیاسی هم نیستیم.

میزان بالای حقوق بازنشستگی نمایندگان پارلمان و دیگر مناصب عالی و سن بازنشستگی نمایندگان از موارد مورد اختلاف در مناقشات پارلمان کردستان بود که‌ در نهایت پارلمان پس از چندین روز بررسی لایحه اصلاحات و گفتگو بر سر بندهای مختلف آن به ویژه موارد مربوط به ساماندهی وضعیت حقوق بگیران و میزان حقوق پرداختی به آنان، پنج شنبه 26 دی / 16 ژانویه، این لایحه را به تصویب رساند.

نمایندگان جماعت اسلامی کردستان، اتحاد اسلامی کردستان و نسل نو که به عنون احزاب اپوزیسیون در اقلیم فعالیت می کنند، لایحه اصلاحات را ناقص و ناکارآمد دانسته و با خروج از نشست پارلمان که برای تصویب نهایی این لایحه برگزار شده بود، نشست را تحریم کرده و حاضر به شرکت در آن و رای به لایحه نشدند.

شایان ذکر است که‌ پیش تر نیز رابون معروف و سرکوت شمس الدین دو نماینده‌ فراکسیون نسل نو در مجلس نمایندگان عراق ضمن انتقاد از رهبری حزب و متهم کردن وی به‌ بهره ‌بردای از حزب در راستای منافع شخصی، جدایی از این حزب را اعلام کردند و فراکسیون آینده‌ را تشکیل دادند.

کد خبر 222181

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha