تظاهرات گسترده مردمی در کردستان سوریه به مناسبت دومین سالگرد آغاز حمله ترکیه به عفرین

سرویس ترکیه - مردم کردستان سوریه در مناطق مختلف از جمله منطقه جزیره، قامشلو، المعبده، مالکیه، جل آغا و ... دست به تظاهرات گسترده زده و در دومین سالگرد آغاز حمله به عفرین از سوی نیروهای ارتش ترکیه و ارتش آزاد سوریه، این «اشغالگری» را محکوم کردند.

به گزارش کردپرس، مردم کردستان سوریه در مناطق مختلف از جمله منطقه جزیره، قامشلو، المعبده، مالکیه، جل آغا و ... دست به تظاهرات گسترده زده و در دومین سالگرد آغاز عملیات عفرین از سوی نیروهای ارتش ترکیه و ارتش آزاد سوریه، این اقدام را محکوم کردند.

به نوشته خبرگزاری هاوارنیوز، مردم قامشلو با تجمع در میدان عثمان صبری، شعارهای ضد ترکیه سر داده و به تداوم مبارزات برای آزادسازی عفرین، سرکانی و گری سپی تأکید کرده اند.

شمسه خان گلو، عضو کنگره استار که در این تظاهرات سخنرانی می کرد در اظهاراتی گفت: «مبارزه مردم شمال و شرق سوریه علیه اشغال توسعه پیدا کرده است. برای این که سلامی به رهبر اوجالان و نیروهای مبارز در جبهه ها بدهیم اینجا جمع شده ایم. در عفرین هر شاخه زیتون را به یک بمب تبدیل کرده و علیه شبه نظامیان وابسته به دولت ترکیه استفاده خواهیم کرد. برای این که دولت ترکیه به دلیل جرایم جنگی محاکمه شود از نهادها و سازمان های بین المللی درخواست رسیدگی داریم».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 222190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha