اتهام جاسوسی و ادامه بازداشت من هشداری برای جامه مدنی ترکیه است

سرویس ترکیه - عثما کاوالا ادامه بازداشت خود را هشداری برای جامعه مدنی ترکیه دانست.

به گزارش کردپرس، عثمان کاوالا، بازرگان و فعال حقوق بشر اهل ترکیه درباره روند محاکمه خود گفت که نه تنها اتهام جاسوسی، بلکه کل روند زندانی شدنش را می توان به عنوان هشداری برای فعالان جامعه مدنی دانست.

عثمان کاوالا که اکنون 1490 روز است که در زندان به سر می برد، چند روز پیش با پرونده های ترکیب شده «پارک گزی» و «چارشی» محاکمه شد، و دادگاه استانبول بر ادامه محکومیت زندان او حکم داد. کاوالا در مصاحبه ای با دویچه وله ترکی روند زندانی شدن خود را هشداری برای جامعه مدنی دانست و گفت: «ویژگی اتهام جاسوسی که برای ادامه بازداشت من علیرغم تصمیم دادگاه حقوق بشر اروپا (ECHR)، مطرح شده این است که هیچ الزامی برای تعریف مفهوم جاسوس در قانون ترکیه وجود ندارد. به همین دلیل من این اتهام را به چیزی شبیه اقدامات دوران نازی تشبیه می کنم. در کیفرخواست تهیه شده علیه من، مطالعات فرهنگی درباره تجربیات زیسته شهروندان کرد و ارمنی که در مرکز فرهنگی آناتولی تحت ریاست من انجام شده اند، به عنوان اسناد جاسوسی تعریف شده اند. درج چنین اتهامی نشان دهنده بروز تهدید جدی برای سازمان های مردم نهاد است.»

کاوالا درباره ادامه زندان خود علیرغم تصمیم ECHR گفت: «دو سال از تصمیم ECHR می گذرد اما من همچنان با بهانه های واهی و روش های مختلف در زندان مانده ام. این کار نه تنها باعث نقض جدی حقوق بشر در ترکیه می شود بلکه قدرت دادگاه بین المللی حقوق بشر را نیز برای حمایت از آزادی های کشورندان کشورهای عضو، تضعیف می کند. من فکر می کنم هشدار کمیسیون اروپا برای آغاز روند «نقض تصمیم ECHR» علیه ترکیه بسیار مهم است.»

کاوالا درباره سلامتی خود گفت که احتمالا پس از آزادی و بازگشت به زندگی عادی متوجه تأثیر زندان بر سلامتی خود خواهد شد.

کد خبر 22277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha