عثمان کاوالا: هرگز امیدم را از دست نداده ام

سرویس ترکیه - عثمان کاوالا زندانی سیاسی با انتشار پیامی به مناسبت ششمین سال زندانی شدنش، اعلام کرد که هرگز امیدش را به تحقق عدالت در ترکیه از دست نداده است. 

به گزارش کردپرس، عثمان کاوالا بازرگان اهل ترکیه و فعال حقوق بشر که اکنون 6 سال است به دلیل محکومیت در پرونده موسوم به پارک گزی در زندان به سر می برد، در بیانیه ای که به مناسبت ششمین سالگرد دستگیری اش منتشر کرد، اعلام کرد که هرگز امیدش را به تحقق عدالت در ترکیه از دست نداده است.

کاوالا در پیامی که به مناسبت ششمین سالگرد به زندان افتادنش از طریق شبکه ایکس به اشتراک گذاشت، نوشته است: 
 
«من 6 سال است که بدون هیچ مدرکی دال بر ارتکاب جنایت در زندان هستم. در حالی که منتظر پایان یافتن این جنایت (علیه خود) بودم، پس از تایید حکم از سوی دیوان عالی کشور شرایط محکومیت من بدتر شد. 

من مفتخر شده ام که شایسته دریافت جایزه ای که توسط مجمع پارلمانی شورای اروپا به نام واسلاو هاول که او نیز زندان را تجربه کرده بود، باشم. با این حال، حمله حماس به غیر نظامیان و فاجعه ناشی از بمباران غزه از سوی اسرائیل فرصتی برای خوشحالی به من نداد.

امیدوارم همه سازمان‌های بین‌المللی حساسیت بیشتری نسبت به بی‌عدالتی‌هایی نشان دهند که از فضای ناشی از خشونت و تروریسم تغذیه می کنند و باعث ایجاد رنج‌های بزرگ در فلسطین می‌شوند؛ و امیدوارم که این سازمان ها ابتکار عملی قوی برای تضمین صلح مطابق با موازین حقوق بین‌الملل اتخاذ کنند.

همانگونه که هاول گفته است: "مهمترین چیز این است که امید خود را از دست ندهیم." من هرگز امیدم را از دست نداده ام، امید به این که قانون در کشورم حاکم شود.
 
عثمان کاوالا، 1 نوامبر 2023»

عثمان کاوالا: هرگز امیدم را از دست نداده ام

عثمان کاوالا کیست؟

عثمان کاوالا که اکنون شش سال تمام است در زندان به سر می برد، بازرگان، خیر و فعال حقوق بشر 64 ساله ترک است. کاوالا در پرونده فعالیت های حقوق بشری خود، از طرح های فرهنگی، اعتراضات پارک گزی، آزادی رسانه ها، احقاق حقوق اقلیت های ترکیه از جمله کُردها، و تلاش برای حل مسئله کرد، دفاع کرده است.

او متولد 1957 در پاریس است و تحصیلات خود را در رشته اقتصاد در دانشگاه منچستر به پایان رسانده است. او از سال 1982 شرکت بازرگانی خانوادگی شان را اداره می کند. کاوالا همچنین به دلیل علاقه وافر به فرهنگ و هنر در سال 1982 انتشارات ایلتیشیم (ارتباطات/İletisim) را به راه انداخت که همچنان از مهم ترین و تاثیر گذارترین موسسات انتشاراتی در ترکیه است.

آمریکا و اتحادیه اروپا تا کنون بارها خواستار آزادی عثمان کاوالا شده اند. سه سال پیش نیز سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای خواستار آزادی فوری همه زندانیان سیاسی و عقیدتی در ترکیه، از جمله کاوالا شده بود. اما حکومت ترکیه با ادعای «سعی کاوالا برای بر هم زدن نظم عمومی و یکپارچگی کشور» همه این درخواست ها را رد کرده است. همچنین حکومت ترکیه کاوالا را به همکاری با حزب کارگران کردستان (PKK) متهم کرده است.

یک ماه پیش دادگاه عالی سوم تجدید نظر ترکیه، رای دادگاه عالی کیفری سیزدهم استانبول درباره محکومان پرونده پارک گزی را که در 25 آوریل 2022 صادر شده بود، مورد بررسی قرار داده و تایید کرد. بر اساس این حکم دادگاه عثمان کاوالا را به اتهام «تلاش برای سرنگونی حکومت ترکیه» در رابطه با پرونده «پارک گزی» به حبس ابد مشدد (معادل حکم اعدام) محکوم کرد. در حبس ابد مشدد افراد دوران محکومیت خود را در سلول انفرادی می گذرانند و تنها با بستگان درجه یک خود به صورت بسیار محدود می توانند تماس داشته باشند.

کد خبر 2762637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha