احکام سنگین علیه عثمان کاوالا و جان آتالای تایید شد

سرویس ترکیه - دادگاه تجدید نظر ترکیه احکام سنگین صادر شده علیه عثمان کاوالا و جان آتالای را تایید کرد که به موجب آن کاوالا به حبس ابد و آتالای به 18 سال زندان محکوم شدند.

به گزارش کردپرس، دادگاه عالی سوم تجدید نظر رای دادگاه عالی کیفری سیزدهم استانبول درباره محکومان پرونده پارک گزی را که در 25 آوریل 2022 صادر شده بود، مورد بررسی قرار داده و تایید کرد. بر اساس این حکم  دادگاه عثمان کاوالا را به اتهام «تلاش برای سرنگونی حکومت ترکیه» در رابطه با پرونده «پارک گزی» به حبس ابد محکوم کرد.

همچنین این دادگاه، چیغدم ماتر، جان آتالای، مینه اوز اردن و تایفون قهرمان، که از دیگر متهمان پرونده پارک گزی بودند را به اتهام «کمک به اقدام برای سرنگونی حکومت»، هر کدام به 18 سال زندان محکوم کرد.

در حکم دادگاه ادعا شده است که این افراد در جریان اعتاضات پارک گزی با تولید پست های «تحریک آمیز» و دادن فراخوان، مردم و فعالان را تحریک کرده و باعث تشدید خشونت شده اند. 

دادگاه همچنین مدعی شده است که آتالای و قهرمان  نقش کارگردانی این جریان را بر عهده داشته اند، محمت عثمان کاوالا نیز بازیگر اصلی این سازمان بوده و آنها با هماهنگی یکدیگر برای براندازی حکومت ترکیه تلاش کرده اند. 

دادگاه حکم زندان علیه سه زندانی دیگر این پرونده یعنی علی هاکان آلتین آی، ییگیت علی اکمکچی و عایشه موسلا یاپیچی را لغو و قرار آزادی آنها را صادر کرد. به این ترتیب این سه متهم پرونده پارک گزی با اعمال مقررات قضائی به طور مشروط آزاد شدند.

کد خبر 2761352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha