قاضی ای که رای به آزادی کاوالا داده بود، به کردستان ترکیه تبعید شد

سرویس ترکیه - قاضی ای که بر خلاف خواست حکومت ترکیه رای به آزادی عثمان کاوالا داده بود، به آگری تبعید شد.

به گزارش کردپرس، سرجان قاراگُز (قاراگوز) قاضی دادگاه که در جریان دادگاه های رسیدگی به پرونده اعتراضات پارک گزی راب به آزادی عثمان کاوالا بازرگان ترک داده بود، با حکم هیات عالی قضات و دادستان ها به آگری منتقل شد.

در دادگاه گزی 16 تن از جمله محاکمه شدند. دادگاه کیفری عالی سی ام استانبول عثمان کاوالا را به اتهام «تلاش برای براندازی حکومت» به حبس ابد مشدد (معادل مجازات اعدام) محکوم کرد.

در این دادگاه مجلا یاپیجی، چیغدم ماتر، علی هاکان آلتین آی، مینه اوزردن، تایفون قهرمان، جان آتالای، و ییگیت علی اکمکچی نیز به اتهامی مشابه هر کدام به 18 سال زندان محکوم شدند.

به نوشته آسمان آرانجا از پایگاه خبری T24، سرجان قاراگز رئیس دادگاه رسیدگی به پرونده پارک گزی که در جریان این دادگاه رای بر آزادی کاوالا و ییگیت آکساک اوغلو داده بود، از هیات رسیدگی به پرونده پارک گزی برکنار شد. او در حکمی از سوی هیات عالی قضات و دادستان ها از کار خود به عنوان قاضی دادگاه استانبول برکنار و به عنوان قاضی دادگاه آگری (منطقه دور افتاده) منصوب شد.

گفتنی است، این اولین بار نیست که یکی از افرادی که مخالف خواست دولت ترکیه رای می دهند، به کار در مناطق دور افتاده مجبور می شود. کار در بسیاری از مناطق کردستان ترکیه از جمله آگری، شرناخ و حکاری از دیرباز به عنوان نوعی مجازات برای افرادی دیده شده است که از خواست حکومت ترکیه سرباز می زنند و مستقل می اندیشند.

کد خبر 2758426

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha