بغداد 20 میلیارد دلار به اربیل بدهکار است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون حزب دمکرات در مجلس عراق اظهار داشت: دولت فدرال عراق حدود 20 میلیارد دلار به اقلیم کردستان بدهکار است.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "اخلاص دلیمی" در یک گفتگوی تلویزیونی گفت: اقلیم کردستان دارای حقوقی مالی است که از سال 2014 تا 2018 در بودجه های فدرال پرداخت نشده است و در این چهار سال کارمندان اقلیم کردستان حقوق کامل دریافت نکرده اند و ذخیره اجباری حقوق درباره آنها اجرا شده است و شهروندان اقلیم کردستان 9 میلیارد دلار از دولت اقلیم طلب دارند که دولت بغداد باید آن را به اقلیم کردستان پرداخت نماید.

دلیمی افزود: در حال حاضر دولت اقلیم کردستان می خواهد تا بودجه سال های 2014 تا 2018 را تسویه و مبلغ بدهی باقی مانده به دولت اقلیم کردستان را که به حدود 20 میلیارد دلار می رسد پرداخت نماید.

یادآور می شود در بودجه سال 2019 بار دیگر سهم اقلیم کردستان گنجانده شده است. این در حالی است که در بودجه سال 2018 در واکنش به برگزاری همه پرسی برای استقلال کردستان در سپتامبر 2017، سهم مذکور که بین 12.7 تا 18 درصد تخمین زده می شود گنجانده نشد. در مقابل، دولت فدرال در سال 2019 اقدام به پرداخت حقوق همه کارمندان اقلیم کردستان از جمله نیروهای پیشمرگ نمود؛ این امر از چندین سال پیش بین دولت بغداد و اربیل مورد اختلاف بود.

کد خبر 223

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha