اخراج 40 تن از جوانان معترض به استفاده ترکیه از سلاح های شیمیایی از هلند

سرویس ترکیه - 40 تن از جوانان کرد معترض به سکوت سازمان منع سلاح های شیمیایی در برابر استفاده ترکیه از این سلاح ها، از هلند اخراج می شوند.

به گزارش کردپرس، 40 تن جوانانی که در اعتراض به سکوت سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) در برابر استفاده ترکیه از سلاح های شیمیایی دست به راهپیمایی اعتراض آمیز زده بودند، در انتظار دیپورت از هلند به سر می برند.

به نوشته سایت خبری «سیاست آزاد» (اوزگور پولوتیکا) 44 تن از جوانانی که در سوم دسامبر در اعتراض به سکوت OPCW دست به اعتراض زده بودند، از سوی پلیس هلند بازداشت شدند. به دنبال این موضوع 40 تن از این جوانان که شهروندان غیر هلندی و بیشتر آنها کُرد هستند، برای اخراج از هلند به اداره پلیس اتباع خارجی تحویل داده شده اند. بر اساس اطلاعات به دست آمده این جوانان در فرودگاه روتردام منتظر استرداد به فرانسه هستند و احتمال دارد روند اخراج این افراد از سوی شعبه اتباع خارجی پلیس هلند تا 10 روز هم به درازا بکشد.

حسین ییلدیز، رئیس مشترک شورای جامعه دمکراتیک کردستان (DEM-NED) در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه حکومت ترکیه در مدت 7 ماه بیش از 300 حمله شیمیایی علیه اقلیم کردستان انجام داده است، گفت: «دست کم 5 ماه است که کردستانی ها، انترناسیونالیست ها و نهادهای مدنی پرونده هایی حاوی اسناد و شواهد استفاده ترکیه از سلاح های شیمیایی را به این سازمان ارائه می دهند. این حمله را انجام داده اند. علیه این امر پرونده هایی را ارائه می دهند و در راهپیمایی ها و کارزار های اعتراضی شرکت می کنند. با این حال، سازمان هایی که از نسل کشی کردها از سوی حکومت ترکیه حمایت می کنند، در برابر استفاده ترکیه از سلاح شیمیایی نیز سکوت کرده اند.»

ییلدیز با تاکید بر اینکه تا زمانی که کمیته ای از سوی OPCW حملات شیمیایی دولت ترکیه را در اقلیم کردستان از نزدیک مورد بررسی قرار ندهد، آنها به کارزار خود علیه ترکیه ادامه خواهند داد، گفت: «در این کارزار هر نوع روش مبارزه ای مشروع است. مردم کرد و دوستانشان دست از مقاومت بر نمی دارند.»

کد خبر 22929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha