بازداشت و دیپورت 15 جوان خارجی که برای شرکت در کنگره حزب چپ سبز به ترکیه رفتند

سرویس ترکیه - نیروهای پلیس ترکیه 15 تن از جوانان خارجی را که برای شرکت در کنگره حزب چپ سبز به ترکیه آمد بودند بازداشت و راهی کمپ دیپورت کرد.

به گزارش کردپرس، نیروهای پلیس ترکیه 15 تن از جوانان را که برای شرکت در کنگره حزب چپ سبز به ترکیه آمده بودند بازداشت کرده و به مرکز دیپورت اداره مهاجرت فرستادند. این 15 جوان انترناسیونالیست که از ایتالیا، آلمان و فرانسه برای شرکت در کنگره حزب سبزها و آینده چپ (حزب چپ سبز) در آنکارا در 15 اکتبر به ترکیه آمده بودند در اورفا دستگیر شدند.

این جوانان در حالی بازداشت شدند که در تجمع و کنفرانس خبری علیه حملات ترکیه به شمال و شرق سوریه در اورفا شرکت کرده بودند. این افراد در هنگام بازداشت مورد ضرب و شتم و خشونت پلیس قرار گرفتند. آنها بدون اطلاع به وکلایشان به مرکز دیپورت اداره مهاجرت استان کرکلارئلی فرستاده شدند.

علی ارسلان، که وکالت جوانان انترناسیونالیست را بر عهده دارد گفت که جرم این افراد «ارائه یا کسب اطلاعات شخصی به صورت غیرقانونی» اعلام شده است. 

ارسلان اعلام کرد که این افراد با ضرب و شتم دستگیر شده اند و ساعت ها در حالی که دست هایشان از پشت دستبند خورده بود در اتوبوس نگه داشته شده اند و از برآورده شدن نیازهای اولیه آنها مانند خوردن و توالت رفتن جلوگیری شده است.

او گفت بخشنامه ای که درسال 2021 در زمان وزارت سلیمان سویلو در وزارت کشور ارسال شده و در آن تصویر برداری از اماکن عمومی و پلیس ممنوع شده بود پس از روی کار آمدن دولت شدید لغو شده است، با این حال این جوانان با استناد به همین بخشنامه بازداشت شده اند. گویا وقتی سخن از کردها به میان می آید قوانین سویلو همچنان ادامه دارد. 

ارسلان همچنین از ضبط شدن همه ابزار دیجیتال و تلفن های همراه جوانان بازداشت شده خبر داد و گفت که یکی از این افراد گفته است که یکی از افراد پلیس زنجیر طلای دور گردن او را نیز گرفته است.

گفتنی است، حزب چپ سبز، حزب جایگزین حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در 15 اکتبر (فردا یکشنبه) کنگره بزرگ خود را برای انتخاب روسای مشترک و تغییر نام و اساسنامه حزب برگزار می کند.

کد خبر 2761918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha