موزه باستان‌شناسی زاب در پیرانشهر راه‌اندازی شود

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: با توجه به انجام کاوش‌های گسترده در حوزه سد کانی‌سیب این پیرانشهر و کشف اشیای با ارزش در این کاوش‌ها، موزه باستان‌شناسی زاب در این شهرستان راه‌اندازی شود.

جلیل جباری، به کردپرس اظهار کرد: راه‌اندازی این موزه در نشان دادن هویت تاریخی این منطقه نقش مهمی خواهد داشت و شهرداری و شورای شهر هم در راه‌اندازی موزه نقش اساسی می‌توانند ایفا کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با تأکید بر لزوم تبیلغات و اطلاع‌رسانی ظرفیت‌های گردشگری پیرانشهر افزود: علاوه بر تبلیغات باید برای برگزاری رویدادهای فرهنگی، تفریحی، گردشگری و جشنواره‌های تخصصی در این شهرستان برنامه‌ریزی شود.

او عنوان کرد: حمایت از سرمایه‌گذاری در این شهرستان، توجه به آراستگی و منظر شهری برای جذب گردشگر با جمع‌آوری مشاغل کاذب و سد معبر از سطح شهر نیز از دیگر اقدامات برای رونق گردشگری در پیرانشهر هستند.

جباری با تشکر از حضور مستمر فعالان گردشگری و هنرمندان صنایع‌دستی پیرانشهر در نمایشگاه‌های ملی و استانی از فعالان گردشگری این شهرستان برای حضور در جشنواره ملی گردشگری در تهران دعوت کرد.

کد خبر 22998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha