رییس جمهور یکهزار میلیارد تومان پروژه آب و برق در آذربایجان غربی را افتتاح کرد

سرویس آذربایجان غربی- پروژه های صنعت آب و برق شامل سد کانی‌سیب پیرانشهر، احداث و راه اندازی شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد کرم‌آباد پلدشت و هشت طرح برق روستایی با دستور ویدئو کنفرانسی حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران امروز به بهره برداری رسید.

به گزارش کردپرس، در این آیین طرحهای سد کانی سیب پیرانشهر با پنج هزار میلیارد ریال، شبکه آبیاری و زهکشی ارس غربی شامل پایاب سد کرم آباد پلدشت با پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و برق‌رسانی به هشت روستا با ۳۳ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال اعتبار وارد مدار بهره برداری شدند.

سد کانی سیب پیرانشهر با هدف احیای دریاچه ارومیه با انتقال سالانه ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب، کاهش مهاجرت، ثبات جمعیت، رونق اقتصادی منطقه و مهار و تنظیم ۷۱۳ میلیون مترمکعب مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

این سد از نوع خاکی با هسته رسی است و حجم کنونی مخزن آن، ۵۰ میلیون مترمکعب اندازه گیری شده و همچنین حجم مخزن در تراز نرمال ۲۲۰ میلیون مترمکعب برآورد می‌شود.

مجموعه سد کرم آباد پلدشت و احداث و آب اندازی شبکه اصلی آبیاری و زهکشی ارس غربی، دیگر طرح افتتاحی امروز بود که با وسعت هشت هزار و ۴۰۰ هکتاری با هدف توسعه کشاورزی استان به بهره برداری رسید.

برق رسانی به هشت روستای آذربایجان غربی نیز امروز توسط رییس جمهوری به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شد.

مجموع اعتبار هزینه شده برای این طرح های افتتاحی ۱۱۰ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال است.

کد خبر 2300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha