آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای احداث پایانه مرزی «کیله» سردشت

سرویس آذربایجان غربی- معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای از آمادگی کامل برای بررسی شرایط فنی و اعتباری برای ساخت ساختمان پایانه مرزی کیله سردشت درصورت پذیرش رسمیت این مرز از سوی کشور عراق خبر داد.

به گزارش کردپرس، داریوش امانی ، رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای به همراه رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به آذربایجان غربی سفر کرد و در جلسه مشترک توسعه زیرساخت های شهری و روستایی شهرستان سردشت از آمادگی کامل برای آغاز بررسی فنی و اعتباری برای ساخت ساختمان پایانه مرزی کیله سردشت درصورت پذیرش رسمیت این مرز، از سوی کشور عراق خبر داد.

امانی در این جلسه گفت : مرز کیله سردشت در سال ۹۸ از سوی هیئت دولت به عنوان مرز رسمی معرفی شد که بدلیل ماهیت عملکرد بازارچه ای ساماندهی آن تاکنون بر عهده استانداری قرار داشته ولی مرز رسمی شدن آن در دستور کار قرار دارد.

او افزود: برای بهسازی و تعریض ۵ کیلومتر از ۱۷ کیلومتر محور سردشت - کیله برای سال آینده برنامه ریزی شده و با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال نیز جهت بهسازی و تعریض ورودی بازارچه کیله سردشت اختصاص یافته است که به محض اعلام این مرز به عنوان مرز رسمی از طرف دولت مرکزی عراق نسبت به احداث ساختمان‌های پایانه نیز اقدام خواهد شد.

این مقام مسئول در خصوص بهسازی محور ربط - بوکان نیز گفت: این پروژه هم اکنون فعال است و سال آینده با تامین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز به بهره برداری خواهد رسید.

اجرای روشنایی گردنه زمزیران دو دو فاز

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین در مورد روشنایی گردنه زمزیران در محور سردشت - مهاباد نیز گفت : روشنایی این گردنه به طول ۱۵ کیلومتر با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال در دو فاز انجام خواهد گرفت که اتمام فاز اول آن برای پایان سال جاری و فاز دوم آن برای سال آتی برنامه ریزی شده است.

امانی همچنین از تامین اعتبار ۳۰ میلیارد ریال برای اورهال و بازسازی ماشین آلات راهداری و راه سازی شهرستان سردشت خبر داد.

در این سفر یک روزه پروژه های تعریض، روکش و ایمن سازی محور نقده-پیرانشهر و همچنین پایانه مرزی تمرچین مورد بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

کد خبر 23085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha