وزیر دفاع ترکیه استفاده از سلاح شیمیایی را انکار کرد

سرویس ترکیه - وزیر دفاع ترکیه استفاده از سلاح شیمیایی در اقلیم کردستان را انکار کرد.

به گزارس کردپرس، خلوصی آکار وزیر کشور ترکیه استفاده از سلاح های شیمیایی از سوی نیروهای تحت امرش را در اقلیم کردستان، انکار کرد.

در نشست بررسی لایحه بودجه وزارت دفاع ترکیه، معزز اورهان نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از خلوصی آکار پرسید: «رسانه های جهان اخباری درباره استفاده ترکیه از سلاح های شیمیایی منتشر می کنند. آیا تصمیم دارید درباره این موضوع تحقیق کنید؟»

خلوصی آکار در ابتدا از طرح سؤال درباره استفاده ترکیه از سلاح شیمیایی انتقاد کرد و در ادامه این موضوع را به کلی رد کرد. آکار گفت: «هیچگونه سلاح شیمیایی در میان سلاح های نیروهای مسلح ترکیه وجود ندارد. نه خریداری شده است، نه پنهان شده است، نه تولید شده است. به هیچ عنوان امکان ندارد که ما از سلاح های شیمیایی استفاده کرده باشیم.»

وزیر دفاع ترکیه افزود: «ردیابی استفاده از چنین سلاح هایی بسیار آسان است. سازمان بین المللی منع سلاح های شیمیایی در حال انجام تحقیقات لازم در این زمینه است و ما همیشه از این موضوع حمایت می کنیم.»

گفتنی است، آکار در حالی موضوع استفاده ترکیه از سلاح های شیمیایی را رد می کند که اسناد و شواهد بسیاری در این زمینه منتشر شده است. همچنین اخیرا اخباری مربوط به استفاده نیروهای تحت امر او از سلاح شیمیایی در کردستان ترکیه - درسیم - منتشر شده است.

کد خبر 23087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha