برای خروج از خشکسالی باید با بحران کم آبی سازگار شد

سرویس کردستان - معاون حفاظت، بهره‌برداری و امور اجتماعی حوضه آبریز رودخانه‌های کرخه و مرزی غرب گفت: سازگاری با کم آبی و اجرای کامل طرح احیای و تعادل بخشی، راهکار برون رفت از خشکسالی است.

به گزارش کرد پرس، ابوالقاسم محمدزاده در جلسه ای که به منظور بررسی اجرای پروژه‌های طرح احیا و تعادل بخشی و سازگاری با کم آبی برگزار شد، به بحث مديريت حوضه ای منابع آب اشاره کرد و گفت: پس از تصویب وزارت نیرو در خصوص حوضه ای کردن آب های کشور، اکنون حدود 8 ماه است كه مدیریت منابع آب به صورت حوضه‌اي انجام مي‌گیرد و استان كردستان نیز در 3 حوضه منابع آبي از جمله، كرخه و مرزی غرب است.

وی افزود: از موارد مهم و قابل توجه جهت برون رفت از خشکسالی، سازگاري با كم آبي و اجرای کامل طرح‌هاي احیا و تعادل بخشي است که خوشبختانه براساس داده های موجود اجرای طرح داناب و گسترش سواد آبی و انسداد چاه ها غیرمجاز در این استان به خوبی اجرا شده و ما نیز در بخش تأمین اعتبارات اجرای این طرح ها پيگيري هاي لازم انجام خواهیم داد.

معاون حفاظت، بهره‌برداری و امور اجتماعی حوضه آبریز رودخانه‌های کرخه و مرزی غرب در ادامه به رفع تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها اشاره کرد و اظهار کرد: در خصوص رفع معارضین بستر رودخانه‌ها می طلبد شرکت آب منطقه‌ای کردستان با سازمان ثبت اسناد و املاک استان، مکاتبه کند تا برای اشخاص حقیقی و حقوقی که اقدام به تصرف حریم و بستر رودخانه‌های این استان کرده اند سندی صادر نکند تا از چالش و تنش‌های بعدی، پیشگیری شود.

محمدزاده به مسأله کیفیت آب شرب سنندج و برخی شهرستان های استان اشاره کرد و ادامه داد: در بیشتر سدهای کشور پدیده تغذیه گرایی سدها وجود دارد و در کردستان نیز دستگاه های متولی امر باید در خصوص رفع این معضل همت جمعی کرده و این موضوع را در رأس امور قرار دهند.

کد خبر 23233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha