استفاده از ظرفیت دهیاری ها و شوراهای روستایی برای حفاظت از میراث فرهنگی

سرویس ایلام - فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در آیین معارفه فرمانده جدید یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام بر استفاده از ظرفیت دهیاریها و شوراهای روستایی برای حفاظت از میراث فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سردار حسن مهری گفت: مشارکت همگانی در ایران برای حفاظت از میراث‌فرهنگی می‌تواند مهم ترین راه حل حفاظت از میراث‌فرهنگی باشد و در استان‌ها باید به این موضوع توجه شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های نگهداری از میراث‌فرهنگی محدود به یگان حفاظت نیست و بسیاری از نهادها می‌توانند در این زمینه همکاری کنند، افزود: از طریق رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی برای فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مردم و استفاده از ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها و برگزاری دوره‌های آموزشی با موضوع آشنایی با میراث‌فرهنگی و ضرورت حفاظت از این میراث گرانبها برای جلوگیری از موفقیت سودجویان و غارتگران میراث‌فرهنگی می‌توان استفاده کرد.

فرمانده یگان‌حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد: از ظرفیت سایر دستگاه‌هایی که یگان‌ حفاظت دارند مانند منابع طبیعی، محیط زیست و... نیز می‌توان برای انجام گشت‌های مشترک استفاده کرد تا حفاظت از میراث‌فرهنگی به خوبی انجام شود.

سردار مهری افزود: توجه به تحرک یگان و تجهیزات خودرویی، سامان‌دهی نیروی انسانی، ارتباطات و ...از مشکلات یگان‌های حفاظت از میراث‌فرهنگی است که در این زمینه نیز تلاش‌هایی صورت گرفته است.

گفتنی است که در این آیین سرهنگ نصرت اله موسی‌بیگی به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام معرفی و از خدمات عبدالحمید موسی بیگی قدردانی شد.

کد خبر 23239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha