۲۴٠ حلقه چاه غیر مجاز در ایلام مسدود شد

سرویس ایلام - مدیرعامل شرکت آب منطقه استان ایلام از شناسایی و انسداد ۲۴٠ حلقه چاه غیر مجاز در ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، علی پوراحمد گفت: در سنوات اخیر ۲۴٠ حلقه چاه غیر مجاز در سطح استان شناسایی و مسدود شده و ایلام تنها استانی است که در وضعیت فعلی فاقد چاه عمیق غیر مجاز است.

وی افزود: با رشد جمعیت و افزایش نیاز به تولید غذا به تبع آن برداشت از منابع آبی بیشتر شده است همچنین با رشد تکنولوژی، این برداشت ها از منابع آب بخصوص منابع آب زیرزمینی که قبلا به با دست و یا با وسایل ابتدایی انجام میشد به صورت تصاعدی افزایش یافته و خسارت بسیار زیادی به منابع آبی کشور وارد کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه استان ایلام خاطرنشان کرد: با توجه به محدود بودن منابع آبی بایستی جهت جلوگیری از نابود شدن این منبع استراتژیک باید برداشت ها از منابع آبی را کاهش داد.

پوراحمد گفت: یکی از پروژه ها طرح احیا و تعادل بخشی جلوگیری از حفر و توسعه چاه های غیر مجاز در سطح دشت های کشور است. برداشت بی رویه از منابع آب زیر زمینی علاوه بر کاهش سطح ایستایی منابع آب و در نهایت خشک شدن دشت ها، باعث فرونشست زمین در استان های کشور شده است.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون فرونشستی در گستره استان ایلام که ناشی از افت سطح آب زیرزمینی باشد مشاهده نشده است ولی چنانچه از آبخوانها مراقبت نشود و بی رویه مصرف کنیم، ما هم از این بلیه مصون نخواهیم بود.

کد خبر 23267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha