همچنان به حمایت از یارانه نان در شمال و شرق سوریه ادامه می‌دهیم

سرویس سوریه-رییس مشترک اداره کشاورزی منطقه خودگردان کُردستان سوریه، گفت:این سازمان با وجود هزینه های تولید و مشکلات شدید اقتصادی، به حمایت از یارانه نان ادامه می دهد.

به گزارش کُردپرس، سلیمان بارودو، رئیس مشترک اداره اقتصاد و کشاورزی در اداره خودمختار شمال و شرق سوریه، روز دوشنبه گفت آنها با وجود هزینه های تولید و مشکلات شدید اقتصادی، به حمایت از یارانه نان ادامه می دهند.

به گزارش «بارودو»، هزینه تولید نان برای هر تن آرد، یک و نیم میلیون لیر سوریه برآورد شده است، در حالی که به قیمت ۹۵ هزار لیره سوریه به فروش می رسد.

بارودو آیین‌نامه ۱۱ صادره از سوی آنها را که شامل افزایش قیمت یک بسته نان یارانه ای به وزن ۱۲۵۰ گرم از دویست و پنجاه لیره سوریه به سیصد لیره سوریه می شود، را کمتر از قیمت تمام شده تولید نان دانست.

رئیس مشترک تاکید کرد که آنها در کمیسیون به حمایت از نان برای همه ساکنان شمال شرق سوریه با وجود همه مشکلات ادامه می دهند.

هفتم آبان ماه گذشته، ریاست شورای اجرایی اداره خودمختار شمال و شرق سوریه طی جلسه‌ای با تشکیل کمیته‌های مبارزه با قاچاق کالا بویژه دو اقلام یارانه‌ای بهداشتی و سوختی موافقت کرد.

بارودو دلیل کمبود نان اخیر را قاچاق آرد یارانه ای عنوان کرد.

به گفته بارودو، کمیته هایی متشکل از تدارکات، گمرک، نیروهای امنیت داخلی (آسایش) و سوخت برای جلوگیری از عملیات قاچاق بویژه آرد و گازوئیل تشکیل شده اند و به گفته بارودو سخت ترین مجازات های قانونی علیه متخلفان اعمال می شود.

کد خبر 23288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha