آذربایجان غربی وارد دوره خشکسالی شده است

سرویس آذربایجان غربی- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در حوزه آب های سطحی نسبت به سال گذشته، شاهد کاهش قابل توجهی بوده ایم، گفت: میزان آب موجود در مخازن پشت سدهای استان ۲۷ درصد نسبت به سال گذشته کمتر شده است.

به گزارش کردپرس، یاسر رهبردین درنشست شورای حفاظت از منابع آب استان گفت: با نگاهی به وضعیت منابع آبی طی سال گذشته و جاری، استان آذربایجان غربی وارد دوره خشکسالی شده است که صرفه جویی و افزایش بهره وری مصرف آب در همه بخش ها به ویژه کشاورزی و شرب استان، برای عبور از این بحران نسخه ای طلایی به شمار می‌رود.

یاسر رهبردین افزود: میزان ورودی به دریاچه پشت سدهای آذربایجان غربی نیز وضعیت خوبی نداشته و در این حوزه نیز با کاهش ۴۲ درصدي نسبت به سال گذشته هستیم که امیدواریم با بارش های مناسبی که قرار است طی هفته های آتی در آذربایجان غربی داشته باشیم، وضعيت بهبود يابد.

رهبردین با اشاره به کشاورزی بودن استان بر تغییر الگوی کشت تاکید کرد و گفت: با توجه به تنش آبی پیش رو امسال مشکلات عدیده ای در بخش کشاورزی خواهیم داشت و در این راستا لازم است صرفه جویی های لازم را داشته باشم تا بتوانیم تامین آب را برای بخش کشاورزانجام دهیم.

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان غربی افزود: در 6 ماهه اول سال1400 به جهت کنترل تنش آبی در استان مدیریت آبی انجام شد و موفق شدیم بدون تنش اجتماعی سال آبی را به پایان برسانیم.

کد خبر 23324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha